Fordelerrør med stor dimension

Jeg vil gerne have fordelt afgangen fra mit fyr videre med 3 gange 22 mm pex-rør. Hvad er den nemmest måde, at gøre det på - hvad skal jeg købe? 

Jeg har købt mig 2 af sådan nogle her: fordelerrør_link , men har så fundet ud af at jeg ikke kan find nogen kompressionsfittings til 22 mm pex som passer på - derudover er jeg lidt i tvivl om dimensionen på fordelerrøret i det hele taget er stor nok. 

Nogen som forbarmer sig... 

/Lasse



Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor meget varme skal du have igennen dine rør? Har du +200 m2 ? Et 3/4 " rør tager altså rigtig meget varme.

En anden løsning er ar skrue 2 stk alm t-rør og en 90o vinkel sammen, så kan du bruge standard pex fittings.


Søren O

200 + 80 kælder. Så jeg tør ikke rigtigt nøjes med et rør. Men det kunne selvfølgelig være, at jeg kunne nøjes med 2*22 mm. 

Kan man lade 3/4 rør med 5 radiator-afgreninger fortsætte over i et gulvvarmeanlæg som varmer 110 m2?


Lasse

Hvis det er naturligt med 3 "forsyningsrør" (sektioner) ville jeg da vælge det. Fordelingsrøret kunne udmærket laves i 1" rør. 

Med 2 t-rør og en vinkel mente jeg at du kan få 2 afgreninger ud af afgreningen i "siden" på t-rørene, og så tilslutte den sidste streng til enden af t-røret, hvor du så kunne montere en vinkel for st få tørene til at ligge parallelt.


Søren O

Jeg er med på det, og ja, det må blive løsningen. 

Tak for hjælpen. 


Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis