Manglede varm brugsvand!

Hej lds


Her på min første ferie dag i påsken og barnet er lagt til formiddags lur, så ville jeg lige tage et lækkert bad! Men fanme om vandet bare ikke ville blive varmt :(


Har tjekket alle vandhaner, ingen af dem kan afgive mere ens 27 grader vandt.. Den kolde hane er omkring 7 grader. Så der må jo være lidt gang i systemet?


Vores fjernvarme anlæg er kun 3 år gammelt, huset er et hus fra 72.. 


Hvad kan være galt? Har prøvet at dreje på termostaten til brugsvand et uden held. 



Her er lidt billeder af skabet. Og når det varme vand løber kan jeg høre noget som køre, som ikke køre når der er slukket for det varme vand? 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv og skrue op for punpen den står kun på 1 streg på displayet

ok

termostat huset kan afmonteres, stiften der presses ind i ventilen kan have sat sig så den skal trykkes ind og ud

Tør man godt? Kan man komme til at gøre noget så der fiser vand ud?  


Den er vel nærmest identisk med dem til en radiator, ikke? 

Tog chancen, tog den af og kørte med stiften, den kørte helt uden problemer. Så tror ikke det er der problemet ligger... 


Hvad med filteret? Kan det være stoppet? Vi har haft meget skidt i vores vandhaner grundet arbejde med rør i vores område.. Hvordan skiftet eller renser man det? 


Og er det det her? 



Og kan man bare lukke for den røde hane, og skrue det af så? 

Annonce

Hvor varmt er vandet som kommer fra fjernvarmen? - måske de har kukket for vandet.

Prøv at skrue proppen der står "filter" på af. Hold noget for rørstudsen og prøv forsigtigt at åbne ventilen med det røde håndtag. Måske du kan "tømme" filteret på denne måde. Dine bilæleder viser ikke ret godt hvordan systemet er samlet.

Måske du har manualen til din fjernvarmeunit, ellers hent den på nettet.


Søren O

Hvordan ved jeg om hanen er åben eller lukket? 


Hvad vil du gerne have billede af så skal jeg tage et bedre et  



Når håndtaget står på tværs af hanen, så er der lukket for vandet.

Jeg kan udmærket se hanen med slutproppen, men skal vi til at fejlfinde, så skal vi have nogle nærbilleder, og rigtig gerne typenummeret på din fjernvarmeunit.


Søren O

kunne det evt være noget shunt problem, der er noget styring display eller er det fj varme måleren

er det vv beholder eller vv veksler

En fra min kærestes job er gammel vvs, han kom forbi og fikse de det, eller fandt fejlen på 5 min.. Der er åbenbart en ting som er defekt.. Anlægget er 3 år gammel, syntes det lyder vildt! 


Han pillede den her af, og så kom der varmt vand. Så han får fat i en ny og skifter den senere på ugen så den kan regulere igen. 

Aner ikke hvad stumpen hedder, men smider et billede kunne jo være der var en anden der kunne få hjælp af det  

Det er den dims med den spiral kobbertråd på. Den grå plastik ting 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis