Rulle versus pensel ?

Det er forår ..... eller knap nok .... nå men det er jo tid til at male bund og rep. fribord. Det irriterer og frustrer os ofte når filtrullen opløses i malingen mens man stryger over glasfiberen, skumrulle decideret går i opløsning når bunden skal males osv.

Hvad gør vi galt ?? Vi bruger Hempels produkter og sparer ikke på kvaliteten af rullerne. Vi husker på ikke at male i solskin og overholder reglerne og temperatur.

Hvad gør I andre ?

Og ja - en sprøjtepistol er nummer et men det er ikke muligt for os der hvor båden ligger på land....

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg plejer bare at bruge en af de billige maleruller, og kassere den bagefter, har aldrig oplevet den ikke har holdt til en gang bundmaling. Bruger hempel mille..

Har en gang prøvet en skumrulle, den holdt ikke længe.  


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg bruger altid en malepude. Det tager lidt mere tid men giver et tyndt, glat lag maling. Ingen "appelsinhud". En pude holder til flere års brug. Har erfaring med bløde produkter fra både Hempel og Biltema.


Finnband

Tak Finnband 👍 jeg har læst om malepude flere gange men har ikke turdet prøve fordi det er helt nyt “land” for mig. Men en gang skal jo være den første og jeg tror det skal prøves !

Je_ns - hvilken type rulle bruger du ? 

LeneSR skrev den 27-03-2018 09:09:26

Je_ns - hvilken type rulle bruger du ? 

Bruger denne her type, og man kan sagtens påføre et tyndt lag, bare man ikke sovser rullen ind i maling.

https://www.jemogfix.dk/lamlon-valse-15-cm-fra-stiwex/6131/9014658/

 


Vi prøver igen, i morgen --

Har lige haft en snak med den lokale maler som tilfældigvis også selv har båd og valget må blive en malepude. Vi bruger 2-komponent maling og derfor går de fleste ruller i opløsning efter kort tids brug.

Tak fordi I gav jer tid til at give et par fif - rigtig god sæson til jer !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også