Gori Træbeskyttelse, DÅRLIG-DÅRLIG

For få år tilbage virkede Gori træbeskyttelses produkter godt. Sidste år primo juni gav jeg vores træhus Gori vandbaseret træbeskyttelse som jeg gør hver 6 år. Førhen har det virket tilfredsstillende, men allerede nu her i marts ser jeg skimmel prikker/flader grå sorte og er noget overrasket over så elendig en træbeskyttelse. Spørgsmålet er så: Har Dyrup/Gori ændret på fungicide kemikalier i indholdet?

Håber nogen kan svare.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vejret har jo også ændret sig til den mere fugtige side. 

Men hør da farvehandleren ad. 

Du har ikke en rest af det gamle maling stående som du kan prøve med? Hvis ikke den da er blevet for gammel...


Elektronikteknikeren

Nej det lyder underligt. Hvordan var overfladen før du malede med den dårlige maling?


Elektronikteknikeren

Overfladen var kun afvasket med grundrens til træværk med efterfølgende tørring før male behandling ved en temperatur på omkring 17 grader og ikke i solskin.

Se om du kan få byttet spanden om, og prøv lykken med en ny.


Elektronikteknikeren

Der er sket en hel del på fungicid området og nogle fungicider er ikke lovlige i dag, men alligevel burde der ikke være skimmel så hurtigt efter. 

Ingeborg


Når lysten driver værket

Har kontaktet Dyrup. En ingeniør påstod at man ikke har fjernet fungicide indhold, men har ændret på kemien. Ja så er det bare videre til et bedre produkt. Tror jeg i fremtid går over til linolie maling.

Der er vist meget religion i det med træbeskyttelse. Jeg er af den overbevisning at der helst skal stå Jotun et sted på bøtten. Når jeg engang ved med sikkerhed om det var rigtigt er produkterne sikkert ændret... Jeg kan dog konstatere at det har holdt et par år på indersiden af min kompostbeholder. Ret udfordrende miljø skulle jeg mene.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også