Lyskæde med sikring, installation

Hej alle, måske kan I hjælpe mig med en løsning på mit lyskæde-problem:)

Jeg har købt en udendørs lyskæde med internationalt stik, som jeg gerne vil installere indendørs i et eludtag, som reagerer på sensor. Da jeg tog stikket af, så jeg, at der var en sikring installeret, hvilket gør mig utryg ift at bruge ledningen direkte i el udtaget. Nogen som kender til dette, og om der evt. er en workaround ift at sikre, at det hele ikke implodere for øjnene af mig? :) Har sendt to billeder med af udtag og åbnet stik. MVH Christine




6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Klip stikket af og monter ledningen i dit lampeudtag. Det stik med en sikring i er noget englænderne bruger og er specielt for UK. Du skal bare sikre dig at spændingen er til 230V.


fase

Velkommen til.
I England er det ret normalt at indbygge sikringer i stikproppen. jeg ved ikke hvorfor, for de har stort set samme gruppeafbrydere som vi danskere, i hvert fald hvad angår ampere/sikrings størrelser.
Jeg ville ikke være nervøs for at mangle den sikring, så længe du har tjekket at din lyskæde rent faktisk kan bruge vores 230V 50Hz   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvor er I gode og vidende, tak!

Jeg tænker alt er godt, år jeg ser på deres indlægsseddel Mange tak, jeg giver det et forsøg!

I England UK laver man en anden form for el installation end vi gør her i DK , fra hovedafbryderen kører man ud med et kabel som bliver ført rundt i en ring og som ender tilbage i hovedafbryderen igen , så er 1.5 m2 blevet til 3 m2 og man kan derfor have 20 A sik i  hovedafbryderen , men det er for meget for 0,75 m2 tilledninger til småbrugsgenstande , derfor sætter man en sikring i stikproppen , sådan har jeg lært det , men det kan være der er andre herinde der kan korrekte mig , hvis det er helt forkert.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg forsøgte, og det virkede perfekt! Nu har jeg en fin lyskæde på sensor Tak for heads up 👏🏻

karl smart skrev den 26-03-2018 17:01:33

I England UK laver man en anden form for el installation end vi gør her i DK , fra hovedafbryderen kører man ud med et kabel som bliver ført rundt i en ring og som ender tilbage i hovedafbryderen igen , så er 1.5 m2 blevet til 3 m2 og man kan derfor have 20 A sik i  hovedafbryderen , men det er for meget for 0,75 m2 tilledninger til småbrugsgenstande , derfor sætter man en sikring i stikproppen , sådan har jeg lært det , men det kan være der er andre herinde der kan korrekte mig , hvis det er helt forkert.

 De steder jeg har været i London har de sikringer på 10 og16 ampere, ligesom vi har (de bruger mest automatsikringer)...
Men det kan godt være at du har ret mht til ringen, jeg har aldrig skilt deres installationer ad   
Et sted hvor vi havde lejet en lejlighed røg sikringen da jeg tændte for kogeplader og ovn samtidig, der viste det sig (foruden det var fugtigt og fyldt med rust indvendigt) at komfuret var forsynet med 3 faser, 16 A via en almindelig 3G0,75 lampeledning (hvor den gul/grønne blev brugt til fase)     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis