Stuk

Hej :)

Jeg har købt stuk hos [NOTE FRA ADMIN: SLETTET LINK PGA REKLAME]
og de her stuklister jeg har købt er ret lange og jeg finder det lidt besværligt at sætte op selv.
er der nogle venlige sjæle der har et par tips til montering af stuklister ?

Mvh Roar

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Nu kommer det jo an på hvilke stuklister du har købt, mere end hvor du har købt dem. 

Men generelt når man selv arbejder med lange ting, så skal adgangsveje og afstand til værktøj være optimalt.

Det vil sige at du bliver nødt til at lave dig et stillads at stå på så du frit kan gå frem og tilbage. Det kan være en alu stige der ligger på 2 stole og med et par brædder ovenpå. 

Skal de skydes op med sømpistol, så skal den hænge i en snor omkring halsen, som en skuldertaske. Så kan du gribe den selv om den anden hånd holder liste på plads. 

Skal de sømmes op med stifter og hammer hjælper det et slå nogle stifter delvis igennem stuk så du bare skal ramme dem med hammer uden at holde ved stiften. 

Endelig kan du stille et bræt op ad væggen "i den anden ende" og så binde stuk til den medens du starter. Eller det bræt har et søm slået i så den danner en lille støttepunkt for din liste. Eller et stort søm lidt ind i væggen under listen. 

Men det hele kommer jo an på hvad du har adgang til. Og alle forslag kan frit kombineres. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik, tak 

De lister jeg har købt skal limes
Din ide med et lille støtte punkt i den anden ende vil jeg prøve  det lyder smart.
og jeg tænker hvis jeg får målt støttepunkten rigtigt op så kunne jeg få hele stuklisten vandtret og i vinkel med det samme.
Det vil jeg prøve med det samme i hvert fald.

tak for svaret 

Må man det jf. brandkrav?

Sætte flamingo stuk op.

JonDop skrev den 26-03-2018 16:37:33

Må man det jf. brandkrav?

Sætte flamingo stuk op.

 Det er vel ikke værre end at sætte feks et træloft op ?
Eller stille en sofa lavet af skumgummi midt i rummet...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg tror kun der er nogle regler der skal overholdes hvis du vil isolere med det.

Hej igen

Jeg tænkte at i kunne være interesseret i at se det flotte resultat. 
Jeg synes i hvert fald selv at resultatet er blevet godt
Listen jeg har brugt hedder E-15.
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis