Træ terrasse på fladt tag

Jeg har en bygning med fladt tag hvor der er adgang til via en dør i gavlen på en tilstødende bygning.  Der er tagpap nu, og man kunne godt lave en kvadratisk ca 25 m2 træ terrasse på denne.  Men den kan vel ikke hvile på tagpappen selvom man bruger de der fødder og måske lægger en flise nederst under hver fod ? Der er ca 50 cm udhæng på tagpap taget, så det bliver lidt noget bøvl at fastgøre en rem som hviler på noget der er boltet på væggen under udhænget.  Gelænderet skal vel bare fasgøres på siden af taget.  Nogen konstruktions forslag ?


km
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har set et par eksempler på at man har lagt "træfliser" direkte ovenpå tagpap. her er link til nogle i komposit træ. Men Onkel harald og andre har også nogle. Det det drejer sig om er at have en stor anlægsflade nedad mod tagpap. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har lavet det samme. Min tagdækker anbefalede mig bare, at lægge nogle stumper tagpap under der hvor lægterne støtter. 


Morten

Tja det er muligt det er nok. I den ene ende skal lægterne nok helt ned på tagpappen og i den anden ende, en 8-10 cm op på grund af faldet. Men et par løse lapper af den tykke slags, tager jo da en del. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis