Ændring i bryggers af vand. Kan isolering i gulv betale sig

Hej kære forum.

Jeg har mange gange været her inde og læse om spændene projekter som forgår rundt omkring :).

Min hustru og jeg har fået købt os et hus fra 1972

I vores bryggers er isoleret med 100mm leca. I forbindelse med vi skulle have lidt nye skabe op og have flyttet et par vandrør til vask og vaskemaskine. Er jeg blevet i tvivl om det kan betale sig og rykke hele gulvet op der ude og få isoleret med nogle flamingo plader og lagt gulv varme ud istedet for den ene radiator som er der ude. Det er ca 9m2 det drejer sig om.


En som har nogle råd


Mvh Kasper

Hej kære forum. Jeg har mange gange været her inde... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis underlaget er fast, behøver du ikke andet sand end det som skal til for at rette underlaget plant af til EPS.

Hvis du køber grafit EPS, kan du spare 20% i byggehøjde.

EPS er kapillarbrydende i sig selv, så gå helt uden om leca.

Radon/fugtspærre skal ligge mellem EPS og beton.


Elektronikteknikeren

Okay lyder fedt det vil jeg satse på så . Skal radon spærre sættes fast på væggene med butyl for at det sluttet tæt i samme højde som pladerne ligger

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Følg producentens anvisninger, da der er flere produkter på markedet.


Elektronikteknikeren

Allright

En lille update på processen. Går stille og roligt frem af. Har haft en del arbejde ved siden af så er ikke nået så langt men står ikke helt stille

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tog lige et nap idag. Så er kommet et stykke nærmere

Det første lag samt leca er ved og være fjernet

Må man spørge om projektet er blevet færdigt? Står selv og skal have renoveret bryggers med mange af de samme overvejelser. Et opdateret billede måske?

Hey . Vi fik sat loft op igår. Så projektet er ved og være ved vejs ende. Har taget en rum tid grundet arbejde ved siden af samt andre projekter som har skubbet bryggers projektet. Vi mangler og få skiftet vindue (blir leveret i uge 12) en dør som skal monteres og så selve bryggers som er blevet leveret. 


Jeg skal nok lige få smidt nogle billeder op skal lige ha gravet min backup frem.

Endte med :

Ændring af vandrør og afløb. Samt 400mm isolering og gulvvarme og nye klinker. I toppen er det gamle loft taget ned så er der smidt troldtekt loft op samt 300mm isolering. Har du spørgsmål må du endelig skrive  

Alle væggene. Er os blevet slebet godt ned grundet de var mega skæve da det blev lavet i tidernes morgen. Så har vi pudset dem op med alfix durapuds. Og efterfølgende indfarvet spartelmasse  

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også