Ophængning af terassevarmer

Vi vil gerne købe en terassevarmer, infrarød til ophængning på en bjælke under terassetaget. Formålet er at opvarme et hjørne af terassen, hvor yndlingspladsen er er et stort rundt bord med stole og en sofa for enden. 12-17 m2. Hjørnet er i en husvinkel med mur og vinduer på de to sider og med en glasfacade med panserglas på den 3. Facade. Glasfacaden er 4 m mens det samlede overdækkede areal er 10 m langt.

Jeg vil gerne have en permanent løsning, men har ingen el tilslutning. Det kan en elektriker måske klare ved at føre en ledning fra stuen ud til bjælken?

Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen





Når lysten driver værket
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, du får en elektriker til at lave en stikkontakt i nærheden af det sted, hvor du vil have din terrassevarmer. 


fase

Tak for svaret - hvordan gør en elektriker det? gennem murværk, fra bestående inst. på loftet? Jeg vil bare gerne pejle mig ind på hvor det er praktisk at have en stikkontakt. Alternativet er jo ledninger, lige til at falde over   


Når lysten driver værket

Din elektrikker vil sikkert liste et elkabel fra dit loft ud under dit tag. En anden mulighed er at bore et hul skråt opad  fra terrassen, og så trække et kabel til loftet. Det kunne jo være at i samtidig godt kunne bruge en ekstra stikkontakt på terrassen.


Søren O

Der sidder en stikkontakt indenfor i stuen - 40 cm over gulvet. Vil elektrikeren kunne bore igennem derfra? Vi har kun en smal gangbro på loftet, men det er elektrikere vel vant til?

Tak for svaret 



Når lysten driver værket

Afhængig af hvordan og i hvilken højde din terrasse er forbundet til huset, er der forskellige muligheder. Hvis terrassen er tæt på husets tag, er der den mulighed at føre et kabel til et lampested med fase og nul, hvis kablet kan tilsluttes uden at gennembryde en evt. dampspærre. Mit gæt er at det kan lade sig gøre uden problemer. Dette kabel ville jeg så føre til en stikkontakt i nærheden af din terrassevarmer. Kablet føres på det spær, hvor terrassevarmeren skal placeres. Du kunne så overveje om kablet skulle føres videre til en stikkontakt nærmere gulvet til brug af, hvad du nu kan finde på.  

Det er svært at give en nøjagtig anvisning på, hvordan installationen kan laves uden at have kendskab til den nuværende installation.


fase
Annonce

Noget helt andet. Vær lige opmærksom på at en terassevarmer har en sikkerhedsafstand opad, så spørgsmålet er om den overhovedet kan være der på bjælken. Tror det er ca. 30 cm, men det er nok forskellig fra model til model.

Vi havde en infrarød selv og den endte vi med at tage ned igen, fordi vort rustikloft blev afsindig varm. Kan se du har plasttag.

Men check det lige inden du smider penge efter en.

Og vær opmærksom på, at den giver et rødt lys, som nogen finder træls. Der kan vist fås nogen idag, det ikke afgiver så megen rød lys (se link nedenfor, men de er hammerdyre)

Mener vor var en Solamagic Premium+ 2000 (med rødt lys) https://www.frishop.dk/products/pro...story=back


En varmeblæser er meget bedre og mere flexsibel , de fås som 1000/2000 W og koster under 100 kr.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak til alle undtagen "karl smart". Det er jo ikke fuglene vi vil fyre for derude, så det er ikke luften vi vil opvarme. @ Henrik29. Det må jeg lige have tjek på. Jeg kan se at man også kan få en bøjle, som får apparatet længere ned fra taget. Men du har da givet mig noget at tænke over. Det var netop sådan en varmer som du nævner.  Tak


Når lysten driver værket

En metalplade mellem varmeren og taget, så tror jeg ikke der sker noget. Der skal være luftrum mellem metalpladen og taget. (Det virker på samme måde som en konvektionsbrændeovn).


Søren O

Nu er det jo sådan at der ikke er nogen form for opvarmnings systemer der er selektive , DVS , at varmen bliver inde , en infrarød terrase varmer giver varme til hovedet og overkroppen , og er nærmest ubehagelig at sidde under , mens fødderne er iskolde , og gråspurvene får varmen til sidst , som det altid vil være med en terrasse , som er åbent i en side , her er det at varmeblæseren er et supergodt og utroligt billigt måde at skabe lun hygge på en kølig aften , ingen fodkulde , kun en lun tropisk vind .og den er ikke dyr i drift da den modsat infarødvarmeren er  termostatstyret.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis