Ophængning af terassevarmer

Vi vil gerne købe en terassevarmer, infrarød til ophængning på en bjælke under terassetaget. Formålet er at opvarme et hjørne af terassen, hvor yndlingspladsen er er et stort rundt bord med stole og en sofa for enden. 12-17 m2. Hjørnet er i en husvinkel med mur og vinduer på de to sider og med en glasfacade med panserglas på den 3. Facade. Glasfacaden er 4 m mens det samlede overdækkede areal er 10 m langt.

Jeg vil gerne have en permanent løsning, men har ingen el tilslutning. Det kan en elektriker måske klare ved at føre en ledning fra stuen ud til bjælken?

Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Når lysten driver værket
Vi vil gerne købe en terassevarmer, infrarød til... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er der sket en hel del med infrarød varme, siden vi for mange år siden fik "brændt nakken" når vi stod i en pølsevogn.

Jeg har hørt en hel del positive ting om varmerne (de energieffektive), f.eks. fra frishop.dk (Erritsø).

Søren O

I steder fir varmebæser er det billigere at bruge et par uldne tæpper.... så måske skal jeg droppe tanken. Vi har iøvrigt arvet sådan et par infrarøde lamper, som vore bedsteforældre brugte mod gigt.

Når lysten driver værket

Kan se at terrasse varmer kan købes til under  150,00 kr. Rustfri og med 2 stillinger. Og den type lyser ikke hverken hvid eller rød.

Det er rigtig dejlig nogle enkelte aftener om året. Jeg har det selv under en stråtækt terrasse.

Jeg har lavet installation til sådanne på en gårdhave  restaurant for mange år siden. De sad over hver boks / bord. Der var så afbryder for hver bord henne ved baren. Så kunne man nøjes med at tænde de der sad hvor der var kunder. Længere ud på aftenen kunne man slukke for et bord, hvis de bare sad og spyttede i den samme bajer. Så forlod de oftest stedet fordi de begyndte at fryse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Vi gik også tilbage til "grisevarmer" typen i stedet for den infrarøde. Har 2 af dem siddende under udhænget på vor terasse (åben terasse) og det fungerer rigtigt fint.

Ikke lige den i linket, men en tilsvarende model.

https://www.greenline.dk/k/hus-have/terrassevarmere/p/terrassevarmer-1000w

Tak for alle svar. Uanset hvad vi vælger, bliver el-installationen nok det vanskeligste og dyreste. Sidst vi fik trukket en ledning gennem murværk - ret simpelt iøvrigt, kostede det over 2.000 kr. Skal man virkelig betale svendetimer + lærlingetimer til den slags?

Når lysten driver værket
Annonce

Det korte svar er: Ja, det skal man. Nu kan jeg ikke se fakturaen, gætteriet siger mig ca 2 timer + materialer giver 2 af de lange.

fase

Drengen stod bare og kiggede på, så at betale godt 800 kr for det, synes jeg er lidt rigeligt. Jeg er da klar over at det er nødvendigt at vi har lærlinge for at vedligeholdet faget, men 2 mand til denne simple opgave er "overdone". Det burde han lære på skolen.

Når lysten driver værket

At lærlingen bare står og kikker på er egentlig ikke hans skyld, men er til dels svendens skyld og måske også firmaets. Svenden burde have sat lærlingen i gang, så det i det mindste så ud som han lavede noget. Desværre blev mesterlæren, hvor man også lærte noget om kundebetjening og at arbejde selvstændigt, afskaffet for mange år siden. Din bemærkning om at det burde han lære på skolen, er jeg ikke klar over, hvad du mener med.

fase

Så vidt jeg ved, afbrydes læretiden nogle gange og lærlingen går på fagskole. Der burde han lære så meget, at det er svenden, der kigger på i stedet for, ved så simpel  en opgave... men det havde jeg nok også brokket mig over   

Når lysten driver værket

Sådan var det dengang det hed mesterlære. I dag går lærlingene på teknisk skole og er i nogle praktik perioder, og er det ikke muligt at få en praktikplads, hedder det skolepraktik. Det sidste giver, i mine øjne, ikke så meget som at være i praktik.

Men du har ret, jeg ville også have undret mig over en "tilskuer", som jeg skulle betale for.

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også