Hvordan sætter jeg en lås i denne dør?

Hej godtfolk!

Jeg flytter ind på et nyt værelse snart. Men der er ingen lås i døren. Som udgangspunkt vil jeg gerne sætte en i selv. Skal der ny lås i eller kan man nøjes med den, som allerede sidder i låsekassen? Det skal ikke være en simpel type mellemdørslås. Så høj i sikkerhed som muligt men til en lav pris. Hvad mon kan anbefales?

God aften. :-) 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil mene du skal bruge en kasselås 

https://www.youtube.com/watch?v=CvyYJuLMZnE

Ja, det har jeg også gjort.  

du vil nok kunne få en låse smed til og udskifte den eksisterende med noget mere moderne låsekasse.

Ganske vist ryger de fine messing plader på døren med nyere der kan dække for diverse huller der er nu.

låsekasse der skal du til og snedkerere i karmen og det er ikke lige til hvis man er uerfaren indenfor dette område.

formoder det er en værelse inde i et hus,hvis det havde været en hoveddør ville jeg montere låsecylinder på begge sider da du har glas i døren . Hvis man låser døren om natten så skal man blot sørge for nøglen sidder i itilfælde af brand.

ellers er der cylinder på ydersiden og vrider på indersiden.

cylinder der kan anbefales i dag med høj sikkerhed er ruko 1200, den er bore,slag,dirke fri og kan ikke kopieres uden nøglekort/kode (grøn nøgle der medfølger)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis