Vindues skakt til kælder

Hej LDS. 

Jeg har et vindfang hvor der ligger fliser, jeg vil gerne have lagt lærk brædder på. Men der er en vinduesskakt ned til badeværelset i kælderen. 

Skal jeg bare ligge brædderne oven på skakten eller hvad tænker i? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du vil sikkert komme til at mangle lys hvis du lægger brædder over. Jeg vil foreslå en lyskasserist (gitterrist) som du får lavet på mål. Vil tro at enhver trælast kan skaffe den hjem (f.eks. fra PCP). Lyskasseristen fremstilles normalt med en vinkeljernsramme på de 3 sider, og et stykke fladjern på højkant ved vinduet. Hvis du vil have en plan overgang fra terrassebrædder til rist, laver du blot en udfræsning på ca. 6 mm. til vinkeljernsrammen.

Søren O

Enig med Søren O.
Tænk også på, at hvis du lægger brædder, flyver der alskens skidt med i mellem brædderne, til vinduesskakten og det er hulens svært at få op uden at løfte brædderne... så kan du selvfølgelig lave en lem af brædder, men så er Søren O's forslag bedre

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg vil foreslå en lyskasserist (gitterrist) som du får lavet på mål. Vil tro at enhver trælast kan skaffe den hjem.

En såkaldt elefantrist.

fase

En elegant løsning kunne jo også være medfølger et stykke glas (hærdet, lamineret eller hvad der skal til).

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også