Udskift bundrem

Hej, jeg er ny her i forummet..

jeg er også ny i gør det selv hus

Jeg har et kolonihavehus på sokkel og hårdt tag som hviler på top rem og selv bærende konstruktion. Et slags"pyramide" konstruktion tag..

Jeg er ved at ligge gulv og bjælkerne var ædt op af borebillelarver. Det er bundremmen også mere eller mindre. samt andre skjulte steder i huset. 

Men pt er det bundremmen jeg gerne vil vide, om den kan udskiftes og hvordan ?

hovedhuset er 6 x 5 m, hvortil der er knop-bygget til med værelser. Så huset er nu koblet sammen med ekstra værelser som knop skydning

Bundremmen er enten 7 x 7 cm eller 10 x 10. den ligger ovenpå sokkel af beton...

Kan den udskiftes og hvilke metoder kan anvendes ?

Mvh FeQueen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Billeder først og fremmest, vi elsker billeder. Det er næsten den eneste måde man kan se en løsning. Du skriver "ædt op af borebiller" det skal være meget slemt før træet mister væsentlig af sin styrke, Hvis du kan komme til begge sider af remmen, f.eks. ved at tage gulvet op, så kan den sprøjtes med noget der slår dem ihjel. 

Du skal sikkert have både gulv og vægbeklædning delvis af. De lodrette stolper er sikkert skruet eller sømmet fast til denne rem alle sammen + et par skråstivere, eller også er det bjælkelaget der ligger på den. Så du skal jo have vægten taget af ved at have nogle stolper fra fast bund under bjælker, og op imod tagbjælker. Hvis de placeres en anelse skrå kan man banke dem i mere lodret position og dermed få meget tryk opad.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for velkomst

Jeg vil tage foto og ligge op.

2/3 af gulvet er lige blevet færdigt. Alt blev taget op, bærende bjælker som bare kunne trædes hårdt på og de knækkede. . Spist op af bille larver, masser af drys derfra. De sad med 80 cm mellemrum. Uden punkt støtte. . 

Nå men det virker sig at bund remmen er angrebet af bille larver som har spist ret langt ind og med ret store huller hvor der kun er drys træet lyder helt hult. . 

Nu er den sidste 1/3 af gulvet åbent ned til jorden og sokkel. . 

En side hvor jeg har tænkt at her skal være dør, er der et stort hul på knytnæve størrelse. . Og meget hult  lyd og masser af drys og vedet spist op. 

Yder beklædning er på og har endnu ikke set bund remmen udefra ej heller, lodrette bjælker . Og mellemrum, hvor meget der . .problemet med loftet er, at det ikke er understøttet. . Men måske kan man alligevel gøre noget

Mvh FeQueen 

Det lyder som om du både skal sprøjte og skifte rem og bjælker. 

Det er under selv udskiftningen jeg har en tro på at taget skal holdes oppe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis