glasbyggesten

Jeg skal lave en væg af glasbyggesten 2 sten bred væg mellem gulv og loft på mit badeværelse.
Jeg har købt glassten. Hvordan limer jeg dem sammen. Kan de mures op med flisekæber f.eks.
Det var muligt at købe nogen plast lister og fugemasse i byggemarkedet, men de var slemt dyre. Der må findes en traditionel måde at åre det på.
mvh lars

Mbj.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Mount

Jeg skal lave en væg af glasbyggesten 2 sten bred væg mellem gulv og loft på mit badeværelse.
Jeg har købt glassten. Hvordan limer jeg dem sammen. Kan de mures op med flisekæber f.eks.
Det var muligt at købe nogen plast lister og fugemasse i byggemarkedet, men de var slemt dyre. Der må findes en traditionel måde at åre det på.
mvh lars


Hej Lars !!!!

ja der findes en traditionel måde,alm mørtel og cement,men den metode er ikke anbefalelses værdig da det er meget svært at styre fordi glasbyggestenene ikke har nogen suge evne.
den bedste metode er den forholdsvis nye, en lim art som bla.kan købes i Silvan eller Bauhaus, om det er dyrt eller ej ved jeg ikke men du opnår det bedste resultat og det kan gøres færdigt på en gang

Håber du kan bruge svaret,god arbejds lyst.

mvh.milton
HOV..... STOP.....
inden du begynder på noget som helst så skal du gå ned i dit lokale byggemarkede eller lign. og få råd og vejledning om hvordan du skal sætte dem op...
jeg har ikke selv sat nogle op endnu men jeg ved at det ikke bare lige noget man gør, ment på den måde at man vist nok både skal bruge nogle jern stiver og mellem lægnings stykker og hvis du ikke bruger det er der ikke noget der stiver glas vægen af.....
så gør dig selv den tjeneste at undersøge det grundiger inden du kaster dig ud i noget
VH
Bjørnen

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Citat fra Bjørnen

HOV..... STOP.....
inden du begynder på noget som helst så skal du gå ned i dit lokale byggemarkede eller lign. og få råd og vejledning om hvordan du skal sætte dem op...
jeg har ikke selv sat nogle op endnu men jeg ved at det ikke bare lige noget man gør, ment på den måde at man vist nok både skal bruge nogle jern stiver og mellem lægnings stykker og hvis du ikke bruger det er der ikke noget der stiver glas vægen af.....
så gør dig selv den tjeneste at undersøge det grundiger inden du kaster dig ud i noget
VH
Bjørnen


Hej Bjørnen!!!

Der er vel ikke nogen der starter på sådan et projekt uden en arbejds beskrivelse :lol: eller cry
det vil jo kunne gå grueligt galt og de fleste LDS`ere er så dygtige at de sætter sig grundigt ind i sådanne ting inden de begynder så mon ikke det er ok :?:

mvh.milton
Hov stop - stop, der hvor jeg så dem var skam en brocure med beskrivelse af alt (Silvan).

Ellers prøv dog producentens hjemmeside.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
- Det er derfor det så ofte går galt når folk svil lave alting selv, man forsøger at gøre det billigt, billigt.. og så ender der i den rene katastrofe.. fagfolk bruger de materialer der er beregnet til den pågældende opgave og ikke et eller andet "billigt" surgat produkt..

brug de rigtige materialer og sæt dig grundigt ind i det du skal lave inden du går igang.. det kan jo tænkes at du en dag skal flytte og andre skal se og bruge det du har lavet.


Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Annonce
Hej Mount,

Du kan ligeså godt bide i det sure æble og smutte ned og købe de materialer, der hører til. Erfaringsmæssigt koster de ca. det samme som byggestenene.
Til info kræver det en dygtig murer, der tillige har erfaring med glasbyggesten, at bygge en væg op med mørtel. Som en anden nævner, så suger de ikke, hvorfor det let bliver en MEGET levende konstruktion.

Held og lykke med det!

Mvh.

Jan R.
Ja men det kan altså godt lade sig gøre, det tager bare lang tid.
Jeg har bygget min glasvæg op på den "billige" måde. Hvilket var ca. halv pris.
Glasbyggesten, tensorstål, murcem, sand, vand og god tid!
Kunsten er ikke at forjage sig og max bygge 2 rækker af gangen, lade det stå min. et døgn inden du bygger videre. Stålet ligger du naturligvis imellem hver række sten. Jeg har brugt 6 mm tensor, og burde nok have brugt galvaniseret stål. Måske man også kunne have brugt hønsetråd. jeg borede stålet ind i den tilstødende væg.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave det selv, så kast du dig bare ud i det. God fornøjelse :lol:

Peter
Ja men det kan altså godt lade sig gøre, det tager bare lang tid.
Jeg har bygget min glasvæg op på den "billige" måde. Hvilket var ca. halv pris.
Glasbyggesten, tensorstål, murcem, sand, vand og god tid!
Kunsten er ikke at forjage sig og max bygge 2 rækker af gangen, lade det stå min. et døgn inden du bygger videre. Stålet ligger du naturligvis imellem hver række sten. Jeg har brugt 6 mm tensor, og burde nok have brugt galvaniseret stål. Måske man også kunne have brugt hønsetråd. jeg borede stålet ind i den tilstødende væg.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave det selv, så kast du dig bare ud i det. God fornøjelse :lol:

Peter
Jeg har lige sat en glasstensvæg op som du snakker om. I stedet for de der plastic lister der koster en hund. Du kan købe plastic kryds i stil med dem der bruger når man sætter fliser op.

Også brugte jeg noget specielt glasstens cement.

Dernæst brugte jeg naturligvis armering både på den ene og den anden led og både boret ind i væg og gulv.

Så bliver det faktisk ikke så frygteligt dyrt. Men lad dig ikke narre. Glasstene til 12,95 kr stykket er det billigste i projektet...
Citat fra Mount

Jeg skal lave en væg af glasbyggesten 2 sten bred væg mellem gulv og loft på mit badeværelse.
Jeg har købt glassten. Hvordan limer jeg dem sammen. Kan de mures op med flisekæber f.eks.
Det var muligt at købe nogen plast lister og fugemasse i byggemarkedet, men de var slemt dyre. Der må findes en traditionel måde at åre det på.
mvh lars


Hej Lars

Jeg har lige muret en væg op i disse sten, og jeg lover dig at det er gør-det-selv arbejde, HVIS OG KUN HVIS :evil: du anvender de nævnte plasticskinner og tilhørende lim.
Glem at bruge mørtel for det ender galt.

Kewin, Svendborg.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis