LED ikea lampe i lampeudtag

Kære gode gør-det-selv folk!

Jeg har købt denne LED lampe: https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30245223/

Den er i virkeligheden lavet til at sætte i en stikkontakt, men jeg vil gerne sætte den i direkte forbindelse med en ledning/lampeudtag, hvor der i dag er sat spots til. Kan jeg bare kappe ved stikkontakten og forbinde? Omformning sker vel i omformerdåsen - eller hvad!?

På forhånd tusind tak!
//Marie

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lampen skal hverken sættes i en stikkontakt eller i et lampested, men i en transformer. Om transformeren får sin strøm fra en stikkontakt eller et lampested er hip som hap.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Hej Dan,

Mange tak skal du have. Ja, netop, og transformeren (som jeg uvidende kaldte en omformerdåse!) følger jo med. Så jeg kan bare kappe ledningen på den anden side af transformeren og forbinde den til et udtag.

Blev blot i tvivl pga. ikea vejledning, der advarer mod beskadigede ledninger - men de skal jo naturligvis tage forbehold!

Vh. Marie

Læs lige hvad Ikea skriver:
Skal bruges med ANSLUTA elektronisk transformer og ANSLUTA tilslutningskabel. Sælges separat.

Det betyder at du skal bruge disse 2 ting før lampen lyser. Og du kan ikke undvære nogle af dem. Lampen bruger 24volt, så hvis du sætter den til 230volt, så holder den ca 1:1000 af et sekund, inden den enten bryder i brand eller dit hpfi relæ kobler ud.

Men ja, transformeren kan enten sættes i en stikkontakt eller til et lampeudtag...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Med "beskadigede ledninger" menes ledninger der er slidt eller skåret hul på. Ikke ledninger der er klippet over og dernæst monteret i lampested. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis