Jeg har dummet mig med ledninger.

Hej lav det selv. 

Jeg ville i dag prøve at sætte en ekstra lampe op på badeværelset. Men kunne ikke få det til at fungere.

Nu virker den lampe, som er i gangen og på badeværelset ikke mere, samt stikkontakterne i gangenJeg har sat ledningerne forkert sammen igen. Men kan ikke huske hvordan de sad sammen før. Er der nogle der kan hjælpe mig ud fra billederne, eller skal jeg ha fat i en elektriker ? 😅

Mvh den håbløse elektriker 

Mads 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kunne være en vis sandsynlighed for at den ene brune ikke skal sidde sammen med den sorte, men i stedet skal sidde sammen med de andre brune. MEN jeg ville nødig arbejde med det uden et måleværktøj, - dog er det værste der kan ske vel at du knalder en sikring, hvis det er fejl.

Men med en anelse tålmodighed, så kommer der garanteret en kvalificeret elektriker forbi tråden med et godt råd.

PS: Husk at afbryde gruppen/hpfi i tavlen, hvis du vil arbejde med det.

Det ser ud til at der er 5 blå, ( Nul ) i den ene muffe det indikerer at der også burde være 4 - 5 brune ( fase ) sammen i deres muffe. ( der kan være et kabel hen til f.eks. en ventilator der ikke har en fase.) Så længe du endnu ikke putter nogen sammen med de blå er der ringe sandsynlighed for ødelagte sikringer.

Bagefter skal du så have din lampe og evt. lampen ude i gang til at virke. 

Lampen sættes under alle omstændigheder sammen med de blå med den ene ledning. Nu har du jo et simpelt måleapparat, nemlig din lampe. Så ville jeg prøve mig frem på grå - rød  med den anden ledning ( ikke til brune ) 

Den vil sikkert lyse på "bad afbryder" på en af dem, og på "gang afbryder" på en anden. 

Så må "gang afbryder" ledning sættes sammen med den sidste.

Afbryd ved sikringer medens du skruer.


Du kom lige med indlæg medens jeg skrev. så jeg har rettet det lidt. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har gjort mig til en vane altid at tage et billede, hvis jeg skal pille i en dåse, hvor der foregår meget. Det kan godt være ret uoverskueligt med de forskellige farver, hvis dåsens indhold er blevet til over mange år med forskellige farvestandarder, og så er hukommelsen (i hvert fald min😀) udfordret, når samlingerne skal retableres.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis