Defekte låse i plastvinduer - HJÆÆÆÆLP!

Hej godtfolk,

Jeg har et problem med et par plastvinduer hvor låsen er gået i stykker, håndtaget drejer bare rundt inde i låsen. Jeg har ledt hele nettet igennem uden at kunne finde hvad jeg søger. Derfor dette opslag.

Det er to forholdsvis store plastvinduer som jeg har været nød til at "bryde op" for overhovedet at kunne få åbnet vinduerne. Jeg har nu fået vinduerne op, men kan naturligvis ikke få dem lukket igen derfor haster det egentlig også en smule i den her kolde tid. (De er midlertidig fixet med gaffatape   )

Jeg har taget nogle billeder og har også forsøgt mig med en primitiv streg tegning med mål på. Jeg håber virkelig der er nogle derude som kan hjælpe. Ser frem til at høre fra jer.


Mvh

Jakob


Jakob
Hej godtfolk, Jeg har et problem med et par... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Synes ikke mine vinduer kan gi sig sidevejs 🤔😁😁

Hvis det er et primovindue med paskvil, så skal du først afmontere håndtaget, før du kan tages paskvillen af. Der er formentlig skjulte skruer ved håndtaget, men der sidder et stykke  plastik og skjuler skruerne. Dette plasticstykke trækker du lidt indad mod håndtaget, så kan du dreje det 90 grader og komme til at afmontere skruerne. Herefter kan man afmontere paskvillen.

Jeg har selv lige haft problemer med et Primo vindue af den type, som vist nok hedder topsvingsvindue. Det er den type som kan dreje helt rundt, så man også kan pudse ydersiden indefra. 

Troede håndtaget var knækket, men det var rettelig paskvillen. Fik en ny hjem og monterede, og efter meget kort brug knækkede den også. Det har så vist sig, at vinduet var sunket lidt, og når det kommer for langt ned, kan det ikke lukke ordentligt forneden på grund af tætningslisten forneden, så når man tager hårdt fat i håndtaget, så knækker paskvillen.

Beslagene, som holdt hele vinduet måtte skrues af og beslaget monteret igen ca. 2 mm højere  oppe. 


Kurt B. Andersen

Fik lige set nærmere på dine billeder af paskvil og så den paskvil, som sidder på mine vinduer, og de er ikke ens, idet dine bare glider til siden og så låser, mens dem der er på mine kommer ud fra rammen og låser ved at gå ind bag et beslag, som sidder på rammen.

Så det jeg skrev, kan du nok ikke bruge til noget.


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis