Fjerne halvvæg (gasbeton) - uden at ødelægge gulv

Hej

Jeg har et køkken med en halvvæg i gasbeton mellem køkkenområde og spiseområde.

Jeg er ved at kigge på nyt køkken og i den forbindelse vil jeg gerne have fjernet halvvæggen.

Men hvordan får jeg væggen ned (muggert? Bajonetsav) og hvordan får jeg det pænt der hvor den sidder sammen med ydervæggen (noget af det vil fortsat være synligt efter nyt køkken? Samtidig skal gulvet (hvor væggen stod) også gerne være plant og i niveau (der ligger fortsat gulv i resten af køkkenet og det skal jeg helst ikke ødelægge?

Nogen kloge ord?


Toppen af dovenskab, er at gøre det rigtig første gang
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bør nok lægge en plade på gulvet, under nedbrydning, hvis du vil bevare gulvet. Ellers kommer der nemt en skramme. Hvordan væg og gulv ser ud hvor væggen fjernes er umulig at sige, men ydervæggen kan sikkert nemt spartles / pudses op igen. Det kan være anderledes nede ved gulvet da gulvbelægning typisk er lagt ind imod din mur. 

Så ofte ender sådan et projekt med nyt gulv i hele rummet. Det bliver sjældent pænt at lægge en strimmel ind, men det kan naturligvis blive nødvendigt hvis køkkenindkøb har tømt kontoen.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også