Værkstedsstøvsuger

Vi er i gang med at renovere huset, og laver bl.a. gipslofter og fuldspartlede vægge. Det inkluderer en del slibearbejde, og dermed også en masse meget fint støv. Jeg havde en gammel aflagt støvsuger til formålet, men den er død nu grundet det fine støv.

Så jeg skal have anskaffet en støvsuger som kan klare det. Prisen skal ikke være alt for høj, men det skal heller ikke være noget skrammel... Den må gerne kunne starte sammen med elværktøj - primært en giraf sliber. Og det vil være at foretrække hvis den er på størrelse med en alm. støvsuger, så det ikke er et alt for stort monstrum.

Jeg kan se at gør det selv magasinet anbefaler en : "KÄRCHER WD 6 P PREMIUM"

Hvad har I af erfaringer med en egentlig værkstedsstøvsuger?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en nilfisk alto multi 20, som jeg er ganske glad for. Den kan både suge og puste. Den har også mulighed for at starte sammen med elværktøj.  Gør dig selv den tjeneste at købe poser til den støvsuger du vælger. Det gør det meget nemmere når den skal tømmes, men du skåner også filteret, så det ikke bliver pakket helt til med støv.

Er den tilsvarende denne her? https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/stovsuger/Nilfisk-stovsuger-1200W-1894617

Den koster da det halve af den jeg havde fundet, det er da et plus! Der står bare ikke noget om at der er stik til elværktøj på den model jeg har fundet der. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Bemærk at Karcher'en har en funktion, hvor du med tryk på en knap kan blæse filteret rent, - det er nærmest uundværligt når den skal bruges til fint støv, som f.eks fra en girafsliber.

Topudgaverne banker selv filteret med passende mellemrum, men blot det at have semiautomatisk funktion, hvor du med tryk på en knap kan gøre det, uden at skulle skille det hele ad, - det er simpelthen guld værd.

Jeg ville til enhver tid vælge Karcher'en af de to, - har arbejdet med girafsliber og støvsuger uden rensefunktion, - den miste sugeevne rigtigt hurtigt fordi filteret pakker til. Og det er træls og støvende at skulle skille den ad hele tiden, for at banke støvet af filteret. 

http://www.pricerunner.dk/pl/19-2991617/Stoevsugere/Nilfisk-Multi-20-T-Sammenlign-Priser

Det må være denne model jeg har. Men den er godt nok dyr idag, jeg gav kun 1000Kr, for den, mod de 1200Kr den havde af normal pris dengang.


Det er smart at have funktionen til rengøring af filter. Men i mit tilfælde helt unødvendigt da jeg bruger poser. Og på de 5 år jeg har brugt den til små hobby ting (dog ikke helt fint støv) ser filteret stadig 100% rent/nyt ud.

Jeg skal bruge den rigtig meget til fint støv, så det lyder til at den jeg havde fundet frem til er det rette valg i mit tilfælde. Så må jeg give det mere. Men så skal man slet ikke bruge poser til den eller hvad? 


Uanset valg af støvsuger, så bør du altid bruge pose. Det gør tømning MEGET nemmere, og uden at støve helt vildt, og det skåner filteret for 99% af støvet. Så altid pose i.  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også