Lampe lyser konstant

Hej. Jeg er ved at hænge en lampe op, når tilslutter den, lyser den konstant. Og når jeg prøver at slukke på kontakten, blinker den et splitsekund, og lyser igen konstant... nogen der kan hjælpe?

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

nogle billeder ville hjælpe.................................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Velkommen på lds. 

Er det en lampe der kan tændes 2 steder.  Altså det man kalder korrespondance tænding ?

Så vil det kunne forekomme hvis det er monteret forkert. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, den kan tændes på 2 kontakter. Så du vil mene at selve installationen er monteret forkert af elektriker?

Vedhæftede filer:

Du skal have lampen på de blå og  på de sorte.  Jeg vil tro at de grå lige ved brun er korrespondance ledning. 

Men når det er sat op må du prøve at skifte den anden afbryder og se hvad der sker. 

Elektrikere laver aldrig fejl    Jo det er da en mulighed. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Det er lige nøjagtig det jeg gjorde. Og der blinker den kun et kort øjeblik, og er så tændt igen...

Prøv at forbinde til blå og grå.


fase

Hej igen. Det har jeg lige prøvet. Og nu er det på en anden kontakt, hvor den bare blinker et kort øjeblik, og derefter lyser konstant igen...

Du skal bruge den blå , det er  sikkert  , og så en af de andre , hvilken , prøv dig frem ......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Der er sikkert en korrespondance der er monteret forkert. Det er ikke nemt at se tydelig, men sidder der en brun sammen med de 2 grå i udtaget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis