Lampe lyser konstant

Følg tråden
Jajaja
Jajaja
Jajaja Jajaja

Hej. Jeg er ved at hænge en lampe op, når tilslutter den, lyser den konstant. Og når jeg prøver at slukke på kontakten, blinker den et splitsekund, og lyser igen konstant... nogen der kan hjælpe?

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

nogle billeder ville hjælpe.................................

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Velkommen på lds. 

Er det en lampe der kan tændes 2 steder.  Altså det man kalder korrespondance tænding ?

Så vil det kunne forekomme hvis det er monteret forkert. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Jajaja
Jajaja
Jajaja Jajaja Trådstarter

Ja, den kan tændes på 2 kontakter. Så du vil mene at selve installationen er monteret forkert af elektriker?

ev elmand
ev elmand
ev elmand ev elmand

Du skal have lampen på de blå og  på de sorte.  Jeg vil tro at de grå lige ved brun er korrespondance ledning. 

Men når det er sat op må du prøve at skifte den anden afbryder og se hvad der sker. 

Elektrikere laver aldrig fejl    Jo det er da en mulighed. 

m.v.h. Erik
Jajaja
Jajaja

Det er lige nøjagtig det jeg gjorde. Og der blinker den kun et kort øjeblik, og er så tændt igen...

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Prøv at forbinde til blå og grå.

fase
Jajaja
Jajaja

Hej igen. Det har jeg lige prøvet. Og nu er det på en anden kontakt, hvor den bare blinker et kort øjeblik, og derefter lyser konstant igen...

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Du skal bruge den blå , det er  sikkert  , og så en af de andre , hvilken , prøv dig frem ......

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
ev elmand
ev elmand
ev elmand ev elmand

Der er sikkert en korrespondance der er monteret forkert. Det er ikke nemt at se tydelig, men sidder der en brun sammen med de 2 grå i udtaget. 

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.