Rep. af defekt støvsuger ledning/stik

Stikket til vores (ellers glimrende) støvsuger har en defekt. Man skal vrikke med ledningen, lige under stikket, for at der er strøm ... 

Må jeg godt selv klippe det originale stik af, plus 20 cm ledning, for så selv at montere et billigt 9 kroners stik ....?



mvh  Jan

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gør bare det.

Køb et lidt bedre stik. Det stik du viser er typisk til mindre strømforbrug. En støvsuger har et stort forbrug, og for at undgå overophedning skal der monteres et solidt stik. Se blot det gamle stik.


Søren O

køb en slagfast grøn/rød stikprop og lad være med at montere jordbenet. så holder det.


 

uldal skrev den 17-03-2018 15:39:39

køb en slagfast grøn/rød stikprop og lad være med at montere jordbenet. så holder det.

 ja, eller køb en uden jordben, den er også billigere


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce

Brug du bare 9 kronerstikket , det er beregnet til 10 A og din støvsuger bruger vel kun det halve...................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det virker med et af de almindelige stik... (og det er så enkelt , at min mor på 89!! faktisk lavede nøjagtig dette for 1,5 måned siden, fordi hun ikke ville belaste de yngre i familien med så simpel en ting :-) )  Hold da kæft, jeg er stolt af min mor :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu fandt jeg dette stik, ved JemFix .. Det ser solidt ud - og jeg kan godt lide den har den der plastic kappe i bagdelen. Men den er med jord ... Er det et problem. Må man godt sætte et sådan stik i en stikkontakt, uden at jord-delen er tilsluttet/brugt?


mvh  Jan

Ja, det må du gerne. Det er vigtigt, at du får kappen på ledningen ind under aflastningsbøjlen. Du bør være opmærksom på, at ikke alle stikkontakter er tilsluttet jord og dermed er beregnede for stik med jord. Jeg kender ikke din installation.


fase

Når du åbner stikproppen kan du muligvis pille jordbenet ud.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis