Træls blæser på jøma stoker

Halløj. Mit fyr har fået et problem idet blæseren har problemer med at starte op. Når den skal køre gider den ikke altid starte med at dreje uden jeg lige stikker en skruetrækker ind og hjælper blæsehjulet igang. Det kan jeg selvfølgelig ikke rende og gøre hele tiden så det ender med at fyret går ud. Den kører fint når den endelige er igang men oftest skal den som sagt lige hjælpes. Er der en forklaring/løsning på dette problem eller er det bare at smide ny blæser på

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De fleste af den type motorer er så vidt jeg ved med kondensator. Sidder der ikke en cylinderformet dims med en ledning ind i klemkassen på motoren? Den kan eventuelt også sidde inde i kassen. Afmonter den og tag den med til din lokale el-installatør og få ny. Du skal ikke forsøge at montere en fra en tilfældig motor, da den nye skal svare meget nøjagtig med den originale.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jo det gør der. Kan endda være jeg har en ny liggende. Tak for hjælpen

Vil igen lige pointere at data på kondensatoren SKAL være de samme. Dvs antal mF samt spændingen (Volt).


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du kan kontrollere den kondensator. Afmontere den, - sætte 230 v på ledninger -  tag det væk igen - og kortslut ledninger. Der skal komme en lille gnist hvis den virker,


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis