Kommentarer til projekt: Tandlægeskræk

Her samles kommentarer til projektet: Tandlægeskræk

Kommentarer vises både her og på projektet.

Skibby Tandlægehus
Her samles kommentarer til projektet:... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det der generer mig mest ved tandlægebesøg, er den lange ventetid, jeg kommer troligt til tiden, men der går altid mindst 10 minutter inden man kommer ind, og så er det ikke engang til tandlægen, men til en tandteknikker, er der så huller må man jo pænt vente til tandlægen kommer, eller man ligefrem får en ny tid ..  

Sådan har det været hos de sidste to tandlæger jeg har haft..

Jeg havde en ældre tandlæge i mange år, der var aldrig ventetid, og kom man 10 minutter for tidligt, kom man ofte ind straks. Han tog ikke flere patienter ind, end han havde tid til, men han gik desværre på pension. Han var for øvrigt lynhurtig til sit arbejde, men jeg har da plomber der er næsten 50 år gamle, så kvaliteten fejlede ikke noget.




Vi prøver igen, i morgen --

Den med fadøl har faktisk en fornuftig forklaring - patienten er mere afslappet - OG øl-ånde er meeget bedre end kaffe-ånde!
Og jeg holder mig også til en "landtandlæge", der har tid, til det han booker ind..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Selv er jeg nu ikke skrækslagen ved tandlægen, det er mere hans instrumenter jeg har et lidt anstrengt forhold til. Det bunder nok i at da jeg var barn skulle der spares på pengene, så bedøvelse var udelukket uanset hvor stort et hul man havde i tanden, eller om tanden skulle ud. 

Ps. Min lillebror havde heldigvis aldrig brug for bedøvelse, for han besvimede altid ligeså snart han var kommet i stolen.

Nej - jeg kan også godt lide tandlægen - det er jo nok også instrumenterne, det er galt med..
Måske kan det bruges som Fitness?  Den berømte "planke" indtager jeg omvendt, straks jeg sætter mig i stolen - så er jeg stiv fra hæl til skulder - i den tid, det tager... :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Også ved min tandlæge i Fjerritslev (Nordjylland) er der fjernsyn i loftet hvor natur fotos vises, dejlig og meget inspirerende.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Min tandlæge har også tv i loftet, men udover at det kan vise flotte billeder/film, så kan han også bruge det som monitor. Det betyder at han kan "filme" dig i munden og tale med dig om diverse ting, uden at du skal ligge og holde et spejl... det eneste minus der er ved det, er at det er ækelt at se sin egen mund forstørret helt vildt op, på en 32 tommer skærm  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
karl smart skrev den 16-03-2018 20:39:17

Der var  en tandlæge på østerbro som havde et fadølsanlæg ståede i venteværelset til fri afbenyttelse mens man ventede på at komme til , det gav rolige og nemme patienter , med til historien som er sandfærdig er at tandlægen godt selv kunne lide godt glas øl.

Måske han havde patientskræk .

Desværer er han gået på pension , men nu er ideen givet videre.

 Dit indlæg dur' ikke for os som bor på landet, og har langt til stakit  snedkeren, og er i egen bil, så det kan nemt blive til promille kørsel.

Her "går" jo ikke busser hvert 10ende minut som i storstaden.

Vil nu også betænke mig om stakit snedkeren var glad for en tår inden han/hun begyndte.

Ind lægget har en humoristisk tilgang.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg har brug for at vide præcis hvad der skal ske, og om det gør ondt. Og ærlighed omkring det. Prøver man at snyde, mister jeg al tillid og kan ikke slappe af, når det ikke gør ondt. 

Min erfaring er at tandlæger glemmer at informere undervejs. Har endnu ikke været hos en, ud over min første tandlæge, som husker det hele vejen igennem. 

Mvh Tina 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis