Væghængt bordplade i bryggers

Jeg ønsker at sætte en væghængt bordplade op over vores vaskemaskine/tørretumbler i bryggerset. Men da der er installationer på væggen som fylder op til 20 cm i dybden betyder det, at bordplade og vaskemaskiner først kan starte 20 cm fra væg. De har en dybde på 60 cm og fylder derfor ud til 80 cm fra væggen. 

Jeg kan godt få plads til hyldeknægte på væggen, men da de største man kan få kun er ca. 50 cm lange, kan de kun lige nå ud og understøtte halvdelen af bordpladen hvilket jeg synes er for lidt.

Er der nogen der har et tip til hvordan jeg kan få sat bordpladen op på væggen?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er den meget lette løsning og den lidt sværere. 

Bordpladen kan lige over vaskemaskine og tumbler uden noget som helst. Så tager du den bare væk når der skal kigges til noget. 

Eller en lægte på væggen til venstre for microovn, samt en lægte ud imellem vaskemaskine og strygebræt, med et ben ned til gulvet lige ved vaskemaskine. Så kan det holde bordpladen. Er den beregnet til noget tungt, kan du forstærke det med 2x sarg under placeret 10 cm fra forkant og 10 cm fra bagkant. De fastgøres til de 2 lægter. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Tusind tak for dit indspark. Den første er desværre ikke god, da maskinerne ryster ved brug.

Den anden løsning med lægter er nok mere realistisk. Jeg ville dog bare helt gerne undvære ben på gulvet helt. Bordet skal ikke bære noget særlig tungt.
Der er nok ikke anden udvej end hyldeknægte til at bære den bagerste del af pladen og så en eller anden for for stålprofil (evt. UNP) på tværst af rummet til at bære det yderste af bordpladen.

Det kunne bare være rart at undværet både stålprofil og ben. :-) Men man kan jo ikke få alt.

Nyt forslag.

Brættet/lægten på væggen til venstre for microovn vil jo være meget holdbar. Så kunne du evt. skære en trekantet plade af krydsfiner til den anden side, så den sidder ud på siden af vaskemaskine næsten som en skabsside. Den kan gå 70 cm ud fra væggen, og samme mål ned ad væggen. Det er mere holdbar end hyldeknægte. Den kan fastgøres mod væg med vinkelbeslag. 

Der skal være et par slidser til rør der går igennem den. Er det kun 1 rør øverst kan det være øverste hjørne der helt saves af. 

Bagkant af bordplade kan være et bræt der stikker op over bordplade. Det forstærker som en sarg og passer på at ting ikke falder ned bag maskiner. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for det. Det tror jeg ville give god mening. Det må jeg prøve. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis