Ifö Cera toilet løber en smule

Hej

Det startede med at Mit Ifø Cera toilet løb, så man kunne se vandet løbe. Så jeg tjekkede diverse videoer osv. for at se hvad problemet kunne være. Derfor har jeg renset indløbsventilen og udskiftet bundventilen. Begge er smurt med armaturfedt. For en sikkerheds skyld var jeg i Silvan med indløbsventilen, hvis nu den også skulle udskiftes, men den så helt fin ud i følge dem. 

Det er blevet meget bedre. Jeg troede faktisk det var stoppet med at løbe, men hvis jeg holder noget toiletpapir på kummen, kan man se der løber stadig en bitte smule vand. Papiret bliver vådt. Det er svært at se, men det sker. Dvs. kummen er hele tiden våd.

Hvad kan der ellers være galt? Er der andet jeg kan gøre?

Håber i kan hjælpe med at løse mit problem :)


Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Hej Det startede med at Mit Ifø Cera toilet løb... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med overfladen  der hvor gummipakningen til udløbsventilen tætner mod? Det sted er ofte temmelig forkalket og ru, så pakningen ikke tætner ordentligt. Du er nødt til at mærke med fingrene og evt. skrabe kalk af.


Opdatering:

Jeg gav op og lod overløbsrøret være. Jeg fyldte cisternen og slukkede for vandet, for at se hvor lang tid der går, før cisternen er tom. Efter 1-2 timer, er kummen næsten helt tør og de dråber der kom ud før, er næsten ikke eksisterende. Jeg kigger i cisternen og vandet har ikke rørt sig. Jeg tænder for hanen, for at se om der kommer vand ind og nej, for svømmeren har ikke rykket sig, da cisternen stadig er fuld. Hvordan kan det lade sig gøre? Hvor kan vandet komme fra? Kan der være kalk inde i toilettet, der "blokkerer" så vandet ikke kommer helt ud ved skyllet pga. kalk og derfor restvandet drypper ud? Hvis ja, så behøver jeg vel egentlig ikke gøre mere, medmindre jeg kan afkalke det på en eller anden måde. For den tager somsagt ikke nyt vand ind i cisternen, da cisternen er fyldt.


Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel

Jeg ville skylle ud, og lukke for vandet ved hanen. Derefter hælde eddike i cisternen og lade det være natten over. Der er sikkert noget kalk det kan angribe og det vil under ingen omstændigheder skade. Så lukkes lidt eddike ud en gang imellem, ved at løfte røret og skubbe den ned med magt. 

Er det eneste toilet i huset må der stå en spand vand ved siden af det stykke tid. 

Men ellers har du da ret når vandet ikke kommer fra cisternen har du jo ingen vandspild.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis