Isolering af gulv i høj udestue

Hej

Jeg har en uopvarmet "udestue"/inddækket terrasse, som er lavet på stolper i en højde på ca 100 cm. Der er isolerende tag på og skydevinduer hele vejen. Gulvet er lavet som almindelig terrassegulv med en 5 mm afstand mellem terrasseplankerne. Vi benytter en gasovn til opvarme i kolde perioder, dog kun når vi er derude. Så den står ikke konstant opvarmet.
Jeg vil gerne isolere gulvet nedefra så vi kan bruge "udestuen" i en længere periode. Lige nu fiser der luft op nedefra, så det vil jeg gerne lukke af for.

Mit spørgsmål er:

Hvad er den bedste/billigste måde at gøre dette på? Flamingoplader? Glasuld/Stenuld? Andet? Skal ventilationen forbedres?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal jo have lukke dit mellemrum mellem plankerne. Gør det nedefra med krydsfiner.

Herunder kan du så spænde batts op mellem de vanger der løber på tværs af gulvbrædder. Og under batts kan du bruge nogle brædder til at fastholde. Men du skal under isoleringen også have en vindspærre til at spærre for træk og dyr som kunne finde på at kravle ind i isolering.

Elektronikteknikeren

Tusind tak for svar.

Du beskriver den perfekte løsning. Findes der en 80 % løsning 😀

Noget med at undlade at fylde mellemrum mellem plankerne. Evt fuge dem som et skibsdæk.

Og fastholde isoleringen med ståltråd. Men brædderne koster altså ikke meget.

Undlade vindspærre er også en mulighed.

Elektronikteknikeren

Du skal i hvert fald ikke ud i en løsning med polystyren, da det jo er brandbart, hvorfor det altid skal kapsles inde af noget mindre brændbart.

Elektronikteknikeren

Ved godt at jeg måske springer over hvor gærdet er lavest 😀 men sådan må det være lige nu da der er så mange andre ting også.

Kan man nøjes med hårde batts og vindpap under vangerne?

Annonce

Ja det er da en mulighed.

Elektronikteknikeren

Hvor meget isolering vil du anbefale? 100 mm?

Hvor dybe er vangerne?

Elektronikteknikeren

Uhh vil tro de er 100 mm.

Så passer 100mm jo rigtig godt!

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også