Køb af Træpersienner

Jeg overvejer at købe de her persienner da man kan få lavet dem lige i de mål man ønsker:

https://www.nyegardiner.dk/persienner/sunwood-traepersienne-25mm.html

til mine 2 - invendige - vinduer i stuen som er ret dybe. De er ca. 115.5 cm til 117 cm brede og 173 cm høje.

Men bør man ikke købe dem lidt længere så der er lidt at give af?

Yderligere så har jeg også fortsatsvinduer med en hasp på så antager jeg skal have monteret dem så de hænger lidt undenfor vinduet så haspen ikke kommer i vejen når jeg ruller dem op/ned. Nogen der har erfaringer med det/gode råd?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De skal være lidt smallere end selve lysningsmålet. Ellers kan du ikke få holderen til at være der. Men du må ikke bestille dem ret meget længere end nødvendigt. Den kan så ikke strække sig ud, og der vil komme til at ligge nogle "stave" tæt ovenpå hinanden i bunden. 

Haspen skal naturligvis ikke sidde ud  igennem persienner, så de skal være udenfor, ligesom du skal tage hensyn til potteplanter m.m. 

I øvrigt kan alle persienner tilpasses lige på mål. Man holder dem hårdt sammen og kan så save et stykke af alle stave på en gang. Ved plast og træ persienner skrabes den savede kant under så evt. små gratere tages af. 

Ligeledes kan alle persienner tilpassen i højde, ved at løsne snoretræk i bunden, tage ønsket antal stave af og binde knuder igen. 

Man kan også lave noget sjovt ved at købe f.eks, nogle hvide persienner og 1 rød. De skilles ad og der sættes et antal røde stave ind midt i de hvide persiener og knuder bindes igen


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis