Ødelagt kærv i stik kontakt

Jeg har fået ødelagt kærven på den ene skrue i stik kontakten, som jeg har påsat igen efter jeg har sat nye gips plade op. 

Hvordan får jeg skruen ud, så jeg kan sætte en ny skrue I, så stik kontakten  spænder sig fast i begge sider væggen? 


Vh Lisbeth 


Lisbeth
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du borer den ud 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Sidder stikkontakten fast med klør eller er den skruet fast med skruer i underlaget? Hvis det er med klør, kan du være heldig med at skrue den ene klo helt løs og dermed være heldig, at du kan kante kontakten ud. Har du brugt skruer, må du skrue den ene skrue ud, og dernæst prøve om du kan skrue den beskadigede skrue ud. Måske kan du være heldig, at den beskadigede skrue kan skrues ud ved, at du samtidig trækker i den side, hvor du har skruet skruen ud.


fase

Jeg ved jo ikke hvordan du har ødelagt skruen, men er det på grund af en skruetrækker der er så slidt at den mere ligner en strikkepind, så er det på tide at købe en der passer. Det er den eneste chance du har for at skrue den ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har brugt en bits der har været for lille, så jeg har fået kværnet kærven på den ene skrue.  S. Fabrin stik kontakten er med "klør", som spredes ud i siden af kontakten når man skruer, skruen ind.


Lisbeth
Annonce

Prøv med et lille bor, f.eks. 2,0 mm at bore hovedet af skruen. Du skal være forsigtig, og have fart på din boremaskine. Efterfølgende et lidt større bor.


Søren O

Når stikkontakten er med klør, ville jeg først prøve med at skrue den klo, som ikke er beskadiget, ud. Hvis du er heldig, kan du lirke stikkontakten ud. At bore den dårlige skrue ud, kræver en sikker hånd, Hvis du får den "gode" skrue ud, kan du måle diameteren på hovedet og bruge et bor, der lidt mindre. Når hovedet er boret væk kan du få stikkontakten ud.


fase

Som Fabrin skriver, så skal den gode skrue skrues helt ud, så falder kloen af stikk. i den side og du kan måske liste din stikkontakt ud. Så er der flere muligheder bagfra. Måske kan du klippe skruen, eller save lidt i den, eller om nødvendigt skifte stikkontakt. 

Men er du indstillet på det sidste, så kan du slukke for strømmen, og smadre den gamle stikkontakt med en hammer. Det er begrænset hvad en ny koster. 

Jeg har arbejdet i faget i over 50 år og har aldrig brugt skruemaskine, Jo for mange år siden var der nogle ganske små maskiner, som de skruer kunne holde til.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kan sagtens få stik kontakten ud, det er fordi jeg skal have sat dem fast, men har ødelagt kærven på den ene, så tænker efter hvad i skriver at det bliver nemt at få den anden ud 😊


Lisbeth

Hvad er problemet , det virker noget forvirrende........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis