Utæt overdækket terrasse

Hej alle

Jeg har en overdækket terrasse hvor der løber vand på undersiden af taget som drypper ned. Efter vi overtog sommerhuset sidste sommer har jeg efterfølgende snakket med sælger hvor jeg nævnte at det dryppede ned og han sagde han nogle gange have måtte fuge, uden at nævne hvor.

Jeg har taget følgende billeder:

Billede 1

Billede 2

Billede 3

Billede 4:

På billede 1 og 2, mangler der ikke en skinne eller noget der sørger for at vandet ikke ryger "bagom" den flamingo liste? 

Træskelettet er udført i (cirkamål i mm) 22*95 for den der går fra huset og ud, og 36*58 for dem der løber parallelt med huset. Terrassen er cirka 3,5*8m.

Har I nogen forslag til hvad jeg kan gøre hvor at undgå at der drypper vand ned? 

Som en afsluttende bemærkning tror jeg ikke det er kondens da det kommer i forbindelse med regn.

Mvh

Allan


Allan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Flamingo? Jeg synes det ligner byggeskum. Og er det byggeskum hører det slet ikke hjemme et sådant sted.

Nu er det svært at se hvor langt overlap der er mellem tag og udestue, men siden der kommer vand er det for lidt.

Det bedste, tror jeg, er at pille den nederste række tagplader, så det er til at komme til. Derefter fjernes det der skumhalløj. Og så skal der laves et ordentligt overlap. Det skal være bredt at det kan gå et pænt stykke op under taget samtidig med at det går måske 15cm længere ud end tagpladerne. Aluinddækning kan måske bruges, men vil være svært at fastgøre foruden. Ellers kan der måske anvendes noget fleksibel selvklæbende inddækning.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ved ikke om det er flamingo, går ud fra at det er sådan en her:

https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/tag/fastlock-hvid/Icopal-Fastlock-fugeband

Og så tror jeg der er fuget langs det fugebånd.

taget lapper maks 2 cm ud over fugebåndet.

Allan


Allan

Da der er meget lidt fald på tagene, må du have de nederste tagplader af, og lægge en inddækning min. 40 cm op under eternittaget og 20-30 cm ud over termotaget. Når det blæser fra terrassesiden, presses vandet op under eternitten og ned mellem de to tage. Det bedste tror jeg, vil være tagpap med klæb.


 

Jeg tænker også at faldet er et problem, som uldal skriver. Kommer vandindsivningen det samme sted fra?


Hilsen Fundablokken

Tak for svar

Tagpappen, hvor skal den monteres under tagpladerne og hvordan på termotaget? Tænker at tagpap er ret stift, men hvor taget bliver samlet er det i forhøjninger, så vil det ikke være svært at få tæt omkring der?

Problemet er over mere eller mindre hele terrassen

Der hvor tidligere ejer har fuget, slipper fugen flere steder, se billede:

Hvis jeg tager mit 150 cm lange vatterpas så falder taget cirka 6,5 cm på de 150 cm, så ja, det er ikke meget fald der er.

Mvh

Allan


Allan
Annonce

Jeg ville gøre som Uldal skriver. Dog ville jeg nok bruge Fast-flash eller wakaflex.

Måske kan du bruge min "flotte" paint tegning til noget.

tror du jeg ville kunne få nogle af disse til at sidde tæt mod termotaget, de har jo de forhåbninger hvor pladerne samles, se billederne foroven.


Allan

Ja du kan forme det med fingrene.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis