Hvilken overfladebehandling / mætning til mat betongulv ?

Jeg er igang med at lave gulvvarme i stue og gulv og jeg ønsker at slutte med et mat lyst betongulv - helst lig den farve og udtryk man har når der er lagt et lag selvnivellerende beton. Men for at at beskytte gulvet mod fedt / rødvinspletter etc - ønsker jeg at behandle det - helst med et naturligt materiale. Er ikke vild med tanken om epoxy. Nogle der har erfaringer jeg kan bruge ?




hvo som intet vover intet vinder :)
Jeg er igang med at lave gulvvarme i stue og gulv... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vil også anbefale et lag epoxy efter slibning.  Det er super nemt at holde rent, og gør jo også gulvet "stærkere". 

Se evt. her https://www.e-gulve.dk/epoxygulv.html

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Nu skriver Annemette udtrykkelig at hun ikke er vild med tanken om Epoxy.

Derfor vil jeg udelukkende koncentrer mig om alternativerne der har bevist deres værdi, og holder mindst lige så godt som Epoxy på et almindeligt stuegulv..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvordan gik det med betongulvet? Vi står med et råt betongulv og havde egentlig tænkt epoxy, men vil gerne høre om andre alternativer. Vh Jens Peter
Vi valgte at beholde det matte look ved bare at bruge flydebeton som vi gav en slags let beskyttende emulsion - så siden  vi har stort set ikke lavet noget ved gulvet og lever fint med flyde betonen som gulv.
Der er et fint farvespil i betonen og vi er glade for de sandede grålige rå look.


hvo som intet vover intet vinder :)
Tusind tak for hurtig svar. Har fundet en Skalflex gulvforsegler som vi overvejer at bruge i stedet for epoxy. Det lyder lidt som jeres løsning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har et gulv med flydespartel LIP220 der skal stå ‘råt’. Må jeg høre jer, om I har poleret eller ‘blot’ slebet jeres gulve inden behandling? Hvad anbefales inden linolie eller voks? Og Annemette, hvilken emulsion har du givet? 😊
Vores gulv er et 10 cm tykt betongulv med synlige sten. Det blev slebet ned, men ikke poleret. Vi har stadig til gode at se det endelige resultat da vi endnu ikke har fået det overfladebehandlet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også