Gl. Miele vaskemaskine W507

Denne udmærkede gamle vaskemaskine årg. 2004 har gjort det godt, men nu vil den ikke pumpe hurtigt nok ud, med det resultat at den begynder at centrifugere inden al vandet har forladt tromlen. Har lige skiftet pumpen og kørt en vask med rens. Men det hjalp ikke, har nogen et bud på problemet? PFT M.


ildfuglen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kan sidde noget i slangen. Mest sandsynlig hen til pumpen men kan også være derfra. derfra. I forbindelse med pumpeskift har du naturligvis renset trevlefilter ? 

Prøv at tage slangen af der går fra tromlen og ned til pumpen, Der kan sidde en kam og have samlet en masse skidt omkring sig, det hjælper rensemiddel ikke imod. Finger op i maskinen og mærk om der også sidder noget der. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

der sidder en slange fra pumpen og op til enten sæbedispenser eller over på afløbet afhængig af alder løbe den enten det ene eller det andet sted hen .Denne slange er helt sikkert tilstoppet og skal renses .Hvis den løber op til sæbeskuffen kan du se der sidder sådan et lille kammer i venstre side helt uden for uden af sæbe dispenser når du tager sæbeskuffen ud .Du kan pille den øverste del af dette kammer også spulle igennem hullet og ned i afl pumpen men en vandslange . husk og tage sien ud først .hvis det er den model hvor den løber over i afl  skal slange afmonteres inde i maskinen


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Hej alle, tak for svarene,

jeg har renset trevlesi, - jeg har motioneret kuglen der sidder i slangen lige under karret, - haft taget slangen fra karret af ved pumpen og med fingrene helt inde mod karret rodet rundt, ingen ting - men,

jeg har ikke renset slangen fra pum. og til sæ. skuffen, der sidder rigtig nok en lille gummi beholder på slangen ved siden af sæ.skuffen, dem vil jeg rense, -

Jeg tænkte om den kugle kunne være lidt utæt, eller lukker for meget af mod pumpen når den skal pumpe ud? synes pumpen lyder som om den tager luft når den begynder at pumpe, hvorved der jo går længere tid med udpumpning så vandet ikke har forladt karret hurtigt nok? som jo er det oprindelige problem.

PFT  M


ildfuglen

Kuglen der sidder under karret har ikke stor betydning. Den fungere ved at det nye vand med f.eks. sæbepulver i ikke blandes med den smule "gammel vand" der er nede i slangen og pumpe. 

Su du kunne jo tage den ud, hvis ikke det med den sidste slange virker. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis