Erfaringer med selvkørende legetøj?

Hej, jeg har en knægt på 5 år som er vild med traktorer.
Hans største ønske er selvfølgelig en selvkørende traktor eller John Deer bil. 

Umiddelbart tænker jeg at de er dyre i forhold til kvalitet. Jeg ville være meget træt af at ofre flere tusinde på noget plastik skrammel, så går i stykker med det samme og ikke kan køre på ujævnt terræn. 

Jeg ville egentlig helst give en ordenlig ATV fx. en SMC som er kvalitet der holder flere år. Men det er han slet ikke interesseret i, han vil gerne have en traktor med vogn. 

Har i erfaringer med selvkørende legetøj? 

(Jeg kunne jo også købe gl. havetraktor og fjerne klippebordet. Men den er nok for svær at køre med gear osv.) 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb billigt og græd flere gange - køb dyrt og græd 1 gang.

Sådan er det med lige disse produkter. Hvis han er vild med traktor og du forventer at det er noget der hænger ved i længere tid, så holder de billige eldrevne legetøjsbiler ikke. Det er dyrt legetøj, men kan han få timevis til at gå med det, kan det vise sig at være billigt i længden. Viser det sig at interessen falder, så kan du sælge den igen, nemt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Min nabo har købt sådan en lille bil til sin søn, der så er blevet modificeret til en lille "brandbil" med både lys og lyd.
Hans største problem er batterilevetiden, hvor den suger en bunke strøm, så han har flere batterier til opladning, mens sønnen "drøner" rundt og slukker brande   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja, det er nok ikke muligt at finde en traktor af ordentlig og holdbar kvalitet. 

Jeg må have ham påvirker over i retning af en ATV. Så må han have en vogn til den. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Min søn på syv fik denne ATV i fødselsdagsgave af farmand sidste år (den er også et hit hos lillesøster  )

Den bliver drevet af en 36V motor på 500W. Det gode er at den er ret lydløs, så den ikke generer naboer, m.v. Den har bremser både for og bag - og rigtig lufthjul. Derudover affjedring. 

Hastigheden kan begrænses. Den kan kører 30-35 km/t på toppen, men er via en nøgle begrænset til maks 12 km/t. 

Den kan køre med personer på op til 75kg, så undertegnende har også glæde af den!   Jeg har dog mit kørekort for kært til at benytte den på offentlig vej, så det bliver kun i haven  

Den er købt hos MM Konsol. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Den er fin. 

Hvordan er kvaliteten... Har du fornemmelse af at det er noget der holder?


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jthyge skrev den 14-03-2018 21:21:45

Den er fin. 

Hvordan er kvaliteten... Har du fornemmelse af at det er noget der holder?

 Absolut. Den bliver flittigt brugt, både på græs, asfalt og grus. Og nogle gange med 70kg på.   Forleden dag kørte vi en tur i sneen.

Hele stellet på den er bygget i kraftigt metal. Egenvægten er på 45 kg. Den er godt affjedret. Dog er der ikke diferentiale, så den kan godt lave lidt hjulspin ved sving i høj hastighed.  Den er baghjulstrukket. 

Hvis man passer på den kan den holde i rigtig mange år. 

Et billede af "indpakningen" (den blev leveret i en metal-ramme, delvis samlet)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis