Dør hænger

Hejsa

Jeg har en dobbeltdør som nok er omtrent 10 år gammel (jeg har ikke selv haft huset da den er blevet sat i). Desværre er den ene af de to døre "faldet" en smule, hvilket betyder at den går på den anden dør hvor de mødes i toppen. Kan jeg justere dette? Jeg kan se, at luften mellem karm og dør er større i toppen end i bunden. Jeg har vedhæftet et par billeder af døre og beslag.

På forhånd tak.

Mvh.
Mads

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du tager døren af og bøjer øverste hængsel en smule "bagud" Det kan bedst gøres med ( tryk for link ) hængsel retter, men jeg har da også haft held til det med polygribtang. 

Skruen midt i hængsel på dørplade tages af. og palen trækkes ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har haft samme problem med nogle massive døre der sidder i billige karme. Jeg skiftede hængslet og problemet var løst.


 

du kan skifte 1 hengsel skue ud med en si 100 mm skrue, eller ta bort gerigte på modsat side og kile på plas døren


det vanskelige tar vi med en gang, det umulige må måske vente til i morgen

Du kan også lægge en skive mellem hængslerne , at bruge en hængselretter er ikke helt nemt , jeg ville rette det nederste hængsel i dørkarmen en lille bitte smule ud............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Har du hængt den op med søm eller skruer? 

Vil personligt anbefale skruer, men husk ravplugs

jensalexander skrev den 14-03-2018 08:39:28

du kan skifte 1 hengsel skue ud med en si 100 mm skrue, eller ta bort gerigte på modsat side og kile på plas døren

Hvilken hængselskrue snakker du om? Dem der fastgør beslagget til gerigten?

karl smart skrev den 14-03-2018 10:23:56

Du kan også lægge en skive mellem hængslerne , at bruge en hængselretter er ikke helt nemt , jeg ville rette det nederste hængsel i dørkarmen en lille bitte smule ud............

Så vidt jeg kan se, er det ikke muligt at få skiver ind - kan man skille beslaget ad?

Pølseberg1232 skrev den 14-03-2018 11:22:43

Har du hængt den op med søm eller skruer? 

Vil personligt anbefale skruer, men husk ravplugs

 Hvad mener du? Beslagene er fastgjort til gerigter med skruer.

Mvh.
Mads

Døren har jo en større sprække på bagkant øverst. Så det er det man skal rette. Og dertil er hængsel retter det rigtige værktøj. 

Jeg kom i tvivl om der er 3 hængsler i din dør. Så skal øverste rettes og den midterste ca. det halve. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 14-03-2018 22:06:14

Døren har jo en større sprække på bagkant øverst. Så det er det man skal rette. Og dertil er hængsel retter det rigtige værktøj. 

Jeg kom i tvivl om der er 3 hængsler i din dør. Så skal øverste rettes og den midterste ca. det halve. 

 Der er kun to hængsler

Jeg har samme problem men kan ikke rigtig få hængselrettern til at passe på swedoo døren? Er der forskellige slags hængselretter? Har købt min i biltema 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis