El fejlfinding

Hej Alle,

Igår begyndte varmeblæseren, til mit kolde soveværelse, pludselig at stoppe med at virke og bare brumme. Lyset virkede men kun meget svagt lys. Jeg var ude i den utrolig gamle eltavle og fandt en sprunget sikring i den 3 faset gruppe som tager den sektion af huset. Efter den var skiftet virkede alt igen. 

Er der nogen som kan forklare mig hvordan der kan være "lidt" spænding ude ved forbrugerne når den ene sikring er gået?

Hilsen Adel
Hej Alle, Igår begyndte varmeblæseren, til mit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et fænomen, som er umuligt at give et ordentlig svar på uden at have haft mulighed for at måle på spændingen. Hvis sikringen virkelig har været sprungen, svarer det til at have afbrudt ved afbryderen. Hvis der forekommer forhøjet spænding i nullederen, er der så ikke noget andet galt? Og i forhold til hvad?

Det fænomen, som Wezio fortæller om, kan forekomme ved en overbrændt sikring på transformerens primærside. Så sker der underligere ting og sager.

fase

Den eneste løsning jeg kan se er at du noget 2 faset tilsluttet på den 4 polede gruppe , og når sikringen springer på den fase (T) hvor lyset er tilslutet så får den strøm fra fase (S) gennem en 400 V brugsgenstand..........

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis