Støbe betonfundament i eksisterende carport med nedgravede træstolper

Jeg har en dobbelt garage med tilhørende værksted som er bygget med nedgravede træstolper som fundament. 

Nu vil jeg gerne isolere værkstedet og støbe et betongulv. I den forbindelse har jeg tænkt på også at få støbt et decideret betonfundament, da træstolperne jo har en begrænset levetid. 

Mit spørgsmål er så om jeg ikke bare kan grave stolperne fri nogle af gangen og så støbe fundament omkring dem og imellem stolperne og på denne måde få et betonfundament i hele carporten?

Hvis jeg støber ind under stolperne så lukker jeg dem jo af for fremtidig fugtpåvirkning og så vil de vel i teorien kunne holde evigt? Hvis ikke jeg støber under dem vil de jo stadig være fugtpåvirket i bunden og med tiden rådne op. Eller hvad tænker i?

Har tænkt på at save dem af og lave betonankre til dem i stedet men ved ikke om carporten kan holde ved vindpåvirkning da jeg også har et solcelle anlæg monteret så der er god vægt på

Garagen har stået i 8 år så jeg vil formode at træstolperne stadig har det ok.

Gode råd modtages gerne.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det tror jeg fint du kan gøre, er der ikke nogle vindtrækskryds i opbygningen ?

Ellers må du jo lave det, nemmest med vindtrækbånd.


Vi prøver igen, i morgen --
Søren O skrev den 10-03-2018 19:45:01

Vil helt klart foreslå stolpefødder. Stolper støbt i beton vil rådne op på et tidspunkt.

 

Ja helt klart den bedste løsning


Vi prøver igen, i morgen --

Der er ikke vindtræksbånd i siderne, kun vandret i loftet. Men det er selvfølgelig ikke så besværligt og lave.

Så må jeg igang med saven og støbe anker ind i betonen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis