Varmeveksler eller?

Jeg har netop installeret nyt pille fyr.

Hvilken vandvarmer vil i anbefale....2 badeværelser 1 spa 2 voksne 3 teenagere 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En ganske almindelig VVB, da jeg tvivler på dit pillefyr kan yde de 15+kW der skal til en veksler for du ikke står og fryser under bruseren.

Størrelsen på VVB afhænger af hvor meget du vil forkæle dine teenagere, 125 liter vil jeg regne for at være et minimum.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Der står at fyret kan klare 20 kw

klamp skrev den 09-03-2018 20:17:24

Der står at fyret kan klare 20 kw

I det øjeblik veksleren kalder eller står det bare og øger sin effekt ganske langsomt ?

Hwass er det for en pillesluger du har ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg tror ikke på veksleren. Jo hvis der er varmtvandsprioritering, og kedlen i forvejen arbejder på noget der ligner max, eller at kedlen er forsynet med buffertank.

Jeg kender ikke meget til et pillefyr, men jeg kan ikke forestille mig at kedlen meget hurtigt kan slå over fra f.eks. 3 kw til 20 kw.

Hvis dine teenagere er tøser, og du ikke har møntautomat på det varme vand, vil jeg anbefale dig en varmtvandsbeholder på 210 l.

Søren O

Det er en Pellux 100 vølund 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis