Indbygnings opvaskemaskine - frihøjde

Hej LDS

Jeg står og skal montere min køkken-sokkel i morgen og en tanke slog mig. Jeg har en indbygnings-opvaskemaskine fra Siemens med en højde på 865mm. Min sokkel + element er 880mm til underkant bordplade.

Mit spørgsmål er så: Hvor meget luft skal der være fra overkant opvaskemaskine til underkant bordplade? Opvaskemaskinen er en indbyngningsmodel, så den har samme fronter som resten af køkkenet. Jeg tænker selv, at 5mm luft ville være at foretrække så man lige har lidt at arbejde med, men måske jeg tager fejl. 

Har læst flere steder, at det skal være et stramt mål, men vil ikke risikere ikke at kunne få opvaskemaskinen på plads efter gulvet er lagt. 


På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De indbygningsmaskiner jeg kender har justérbare ben, så problemet er ikke stort.


Maskinen kan justeres i højden. 

I samlevejledningen til køkkenet plejer at stå hvordan maskinen skal stå, samt hvordan fronten skal fastgøres. I vores nye Kvik Mano-køkken skulle maskinen HELT op til underkant bordplade, så frontens linier flugtede med de omkringværende fronter på skuffer/skabe. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis