Minidisc til PC

Hej med jer!
Jeg står med den udfordring, at skulle have nogle minidiscoptagelser over på min computer. Er der nogen der ved, hvordan det bedst lader sig gøre? Minidiscen har kun minijack udgang til hovedtelefoner. Jeg har audicity og protools til rådighed. Er lidt i tvivl om, hvordan jeg griber det an!

Mvh

Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvad model er udstyret og hvad stik har du på pc

minijack til jack på pc burde klare det 

kablet sættes i line indgangen bagpå maskinen

Jeg er ikke i bessidelse af minidiscen endnu, så ved ikke hvad model den er. Jeg har to minijackstik i min PC. En til mikrofon og en til hovedtelefoner.

Jeg ville gerne kunne åbne audacity og så finde en audioindgang, der hedder "line in", men den findes ikke. Er i tvivl om min bærbare pc overhovedet har sådan en.

bærbar så har den ikke en line indgang når den ikke fremgår i programmet, men det er der midler mod :

Flg lydkort har jeg selv og det virker mod det program du har som iøvrigt følger med til modulet :

https://www.gear4music.dk/da/Indspi...ydkort/AML

lydkortet er kvalitet fra tyske behringer og har også lysleder udgang samt 

line ind

line ud

hovertelefon udgang 

optisk ud 

Du har en mikrofon indgang som er en universel linie indgang. Den kan formentlig sagtens konfigureres til linie niveau. Det gøt du i Audacity med gain funktionen. Det er naturligvis ønskværdigt at lade md'en stå for det meste af forstærkningen, derved får du bedst signal/støjforhold. 

Hvis det skal være ultra hifi skal du finde et usb lydkort til din PC, men prøv nu lige med det forhåndenværende først.

Elektronikteknikeren
Annonce

I øvrigt er der mange af de indbyggede lydkort som selv kan sørge for impedanstilpasning når man tilslutter et apparat i porten. Så følger der som regel en lille softwarepakke med hvor man kan definere hvad det er man har stukket i.

Det er derfor der kun er to porte, sådan har det faktisk været længe, mikrofonsymbolet skal blot indikere at her er tale om er indput.

Elektronikteknikeren
flymale skrev den 09-03-2018 16:05:49

Minidiscen har kun minijack udgang til hovedtelefoner. Jeg har audicity og protools til rådighed. Er lidt i tvivl om, hvordan jeg griber det an!

Beklager det sene svar. MiniDisk Player har typisk optisk udgang. Ved de transportable gemmer den sig i 1/8'' MiniJack - 

På den måde kører du udenom D/A  & A/D konvertieringen. Klart det bedste. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis