Isolering af skur

Hej Lds

Jeg har et lille skur bygget på med en træbeklædning 

lille afstandsklods

 vindpap

Og så en stolpe på ca 95mm


Jeg havde tænkt mig at smide 95mm isolering i vægen. Men nu er jeg blevet tilbudt noget isolering i 200mm som jeg kan få gratis. Kan jeg bare stoppe det i? Eller vil det være en dum ide da isoleringen så vil blive presset sammen ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det duer ikke at presse 200 mm isolering sammen på 95 mm. Måske du kan "flække" isoleringen i 2x100 mm. Ellers skal du påfore et træskelet så du har plads til 200 mm.


Søren O

Hvis isoleringen bliver klemt, mister den sin isolerende virkning, da det netop er indeholdet af stillestående luft der isolerer. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det lykkes at "flække dem så jeg endte med 2 stykker på 100mm. disse er lagt i væggen nu. takker for jeres svar :-) god weekend



i mit skur er gulvet ikke isoleret.

ca 15 cm over gulvet (fliser) går der en stolpe vandret. For at isolere de sidste 15cm havde jeg tænkt mig at bruge noget murepap som fugtspær, og så en tryk imp pind ovenpå.

hvorefter jeg havde tænkt at isolere med mineraluld.

men nu kom jeg så til at tænke på om det var bedre at bruge styrolit (flamingo) i de 15cm i forhold til fugt?


Jeg vil foreslå at fjerne en række fliser og grave ca. 0,5 m ned. Så fastgøre en eternitplade bag yderbeklædningen og lidt ned i jorden. Derefter din styrolitplade. Det vil give en langt bedre isolering i dit skur.


Søren O
Annonce

Det er desværre ikke sådan lige at komme til. Da jeg ikke kan få en skovl ind under bjælken som ligger 15cm over flisen. Der lægger kun 1-3cm sand og så stabilgrus. 

Er hellere ikke så glad for at fjerne det rundt om punkt fundamenter.

Men vil flamingo,stenuld eller glasuld være bedst i dette tilfælde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis