Kan ikke finde min gulvvarme-styreenhed

Hjælp, jeg kan ikke lokaliserer styreenheden til min gulvvarme. Jeg har ledt over alt i huset, i skabe osv

Er der nogen af jer kloge hoveder der har en ide?

Anlægget er fra 2004



På væggen sidder sådan en dims



I teknikskabet sidder en række af disse grønne ventil-dimser


Fra de grønne ventil-dimser går ledninger ind i en samleboks hvor fra der går 2 ledninger.

Disse to ledninger er ført i en kabelbakke op til loftet i teknikskabet.






 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit postnummer indikerer at der er rigelig langt for mig at komme og lede.   

Kunne det tænkes at det sidder i et skab sammen med sikrings skab. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

de grønne 'ventil dimser' er for bundet til din styre enhed - følg ledningerne og du vil finde styre enhedden

er du f.eks. sikker på det blot er en samledåse de går til?, det kunne jo også være selve styre boksen (typisk ikke særlig stor)

de 2 ledninger kunne så være hhv. strøm til boksen og styrestrøm til cirkulations pumpen.

Tak for de gode råd.

Desværre hjælper det ikke så meget. 

@NielsChr: samledåsen er kun en samle dåse hvor kablerne fra de grønne dimser samles og omformes til noget der ligner 2 stk ethernet kabler.


@ev elmand: ved sikringerne sidder desværre kun sikringer og ihc anlæg


 

Når du nu skriver at du har ihc anlæg, så tror jeg at dine grønne telestater er direkte monteret på et ihc output modul, og ligeledes er dine termostat nok monteret på et ihc input modul, dermed har man nok valgt at benytte ihc anlægget til gulvvarme styring....😉

Hvis du har adgang til ihc programmet, så burde der være en service hvor du kan logge hvilke indgange der bliver aktiveret, så kunne du prøve at aktivere en termostat og se om der var en indgang der blev aktiveret, dette kræver dog lidt viden om ihc eller hvertfald adgang til programmet.

Du kan også prøve at tage et af dækslerne af termostaten og se om der er ført ledninger til denne eller om det er et trådløst system.

Hvis det er trådløst skal der sidde en modtager boks, denne sættes dog typisk ved dine telestater.

Kan du ikke få oplysning om programmeringen af dit IHC system fra den installatør, som har installeret det?


fase

Har nu talt med den tidligere ejer af huset der forestod installationen af gulvvarmen.

Han fortæller at termostaten på væggen er kablet direkte med de grønne dimser. Altså helt uden en fælles gulvvarmestyrring.

Giver det mening?


 

Ja det kan man godt. Det er sådan set det eneste styringen klarer, bortset fra at nogle slukker pumpen når alle termostater siger luk. Jeg har da tidligere selv lavet en mindre gulvvarmestyring, men det kræver at det er kablede termostater.

Der må jo være en 24 v spændingsforsyning et eller andet sted. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis