Hvad hedder denne radiator ventil?

Jeg har elektroniske radiator termostater i resten af huset og kunne også godt tænke mig at have dette i badeværelset hvor der er gulv varme og billedet her er taget. Er der nogen der kan fortælle mig hvad den termostat hedder og hvad for en ventil den sidder på?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en CN ventil, står jo egentligt også på den

Så du skal skifte den ud med en termostatventil. Måske kan du finde en med samme byggelængde.


fase

Takker, er det normalt at gulvvarme laves på denne måde i et ældre hus? Vil der ikke være en del at spare ved at skifte den ud med en termostat ventil og vil en typisk radiator termostat fungere fint til gulvvarme? 

Ja, det er ikke ualmindeligt at lave det på den måde. Jeg har lavet det om til en almindelig termostatventil. Det er godt nok imod teorierne, men det fungerer udmærket. Radiatorens termostat er så sat lavere end gulvvarmens termostat, så radiatoren kommer til at fungere som backup. og gulvvarmen fungerer OK. Om der er noget sparet, ved jeg ikke.


fase

Nu har jeg så kun gulvvarme på mit badeværelse så det er lidt anderledes men tak for info.

Du bliver sikkert nødt til at finde en termostatventil med fjernføler. Det ser ud til at ventilen sidder lukket inde i et skab. Fjernføleren skal sættes uden for skabet.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis