Køkkenbord i fliser

Jeg har lige sat et nyt køkken op i et af mine lejemål og har lagt mig fast på at det køkken skal have en bordplade udført i 60x60 fliser.

Jeg har tænkt mig at ligge en træplade i bunden med en wedi vådrumsplade limet ovenpå hvor jeg så kan ligge fliserne på. Helt optimalt ville jeg ligge en skumplade af en art (ved ikke lige hvad de hedder, hjælp gerne ;) )  i bunden med fliser ovenpå.

Jeg har også tænkt mig at købe en afslutningsprofil med runde hjørner til afslutningen af den vandrette flade.    Men hvad gøre man med den lodrette flade? Vil helst ikke til at skære fliser til den også.    Er der en hjørneprofil der passer til sådan noget?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

æhhh - mener du en forkantliste? Her kunne du vælge enten en tilpasset hårdttræslite eller aluminium. har du regnet på, hvor lav din sokkel skal være, med de lag plader? Og sidst: En bordplade plejer at være mere end 60 dyb. Du skal også tænke på fugerne. de skal være af et materiale, der ikke optager madrester. skal du selv skære ud til vask og hanehul?


 

sådan lidt ala den her liste måske:  http://www.schlueter-systems.dk/schlueter-rondec-step-step-ct.aspx

men fås de i Danmark?


 

uldal skrev den 07-03-2018 22:03:20

æhhh - mener du en forkantliste? Her kunne du vælge enten en tilpasset hårdttræslite eller aluminium. har du regnet på, hvor lav din sokkel skal være, med de lag plader? Og sidst: En bordplade plejer at være mere end 60 dyb. Du skal også tænke på fugerne. de skal være af et materiale, der ikke optager madrester. skal du selv skære ud til vask og hanehul?

 Jeg køber en vask med indbygget hul til armaturet og jeg fuger med en 2 komponent fuge der er resistent for vand.


 

Stark har Schlüter skinner, men nok kun de mest gængse på lager. Men mener de bestiller hjem. Jeg bestilte en der hedder RAMP som afslutning på fliserne på et garage gulv.  Så bilerne ikke knækkede kanterne når de kørte ind og ud


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis