Murstensmønster tider og priser

Hej

Hvis tandremmen på min bil skal skiftes så har værkstedet autodata som er et program der fortæller hvor lang tid det ca tager på min bil og motorvariant.


Er der nogen der har nogle tilsvarende tal for murerarbejdet.

Jeg kunne godt tænke mig nogle ca tal på følgende.

Hvor mange kvm væg kan en murer ca lave murstensmønster i pr time (fliseklæber, kvartssand op på væggen og trække mursten stregerne)

Hvor mange kvm murstens mønster kan en murer ca vandskure i timen.

Hvad kan man forvente en murer tager for begge operationer pr kvm


Skal siges at murene er klargjort og primet og materialerne til mønstret skal ikke iregnes prisen.


Ligeså, hvor mange kvm gulvfliser (30*60) kan en murer ca lægge i timen på et slebet betongulv i et større rum uden andre skæringer end i enderne (rummet er ca 3,5 * 7,5) og er helt regulært.

Der er kun tale om at fliserne skal lægges, der iregnes ikke lim, fliser eller fugning, kun nedlægning af fliser.




 

Hej Hvis tandremmen på min bil skal skiftes så har... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jo det har du faktisk ret i, murerarbejde indgår ikke i det. Jeg har næsten ingen private kunder men havde 2 i 2016 og de fik  begge selvom det ikke var energi, sparende. Man skal godt nok følge med 🙂


km

"Orange arbejde" 

Er er ikke bare et pænere ord for sort arbejde ? Resultatet er vel det samme - vi bliver alle snydt af den manglende skattebetaling. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

du har heller ikke nogen at jagte, hvis fliserne ligner isskruninger bagefter


 

uldal skrev den 09-03-2018 09:36:12

du har heller ikke nogen at jagte, hvis fliserne ligner isskruninger bagefter

 Nej du har ret.


Det kommer de nok næppe til, da de lægges med de her clips og kiler.

Har faktisk selv lagt en bette smule gulv med dem og bruger man dem, så er det svært at få det til at ligge helt vildt ujævnt.  


 

Hvis de ligger i forbandt og flisen har pilhøjde, har i sikkert en kile midt på den lange led. Hvis der er 1/2 forbandt har i måske 2 kiler på langsiden.  Check alligevel om kilerne er stærke nok til at presse krumningen ned og de lave ender op. Ellers er der bøvl med bygherre  🙂 ellers læg dem med skærende fuger, så passer alt


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis