Vi overvejer at lave et nyt tag med cirka 32-35 hælding på

Hej 

Vi har for nydeligt lige købt et hus, nu overvejer vi selv at lave nyt tag med hældning på.

Er der noget som kan hjælpe os med en liste over alle de materialer/antal spær som skal bruger til nyt tag. De bedste produkter på Market må meget gerne anbefaledes.

Vi har en tømre fra Polen som gerne vil hjælpe til, men han siger, at vi selv skal sørge for alle materialer er købt, og spærene. 

Vores tag er målt til 140 kvad. på nuværende tidspunkt er det et faldt pap tag. Vi fjerne ikke det gamle pap-tag men bygger ovenpå, hvis I forstår hvad jeg mener.

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg forstår dig korrekt, så vil i lave et nyt tag ovenpå jeres gamle, uden af fjerne det gamle tag? Hvad er årsagen til, at i ønsker at gøre dette?

Det er en meget atypisk løsning, og i vil rende ind i en del problemer med fugt, ventilation og isolering.

Inden i gør mere vil jeg råde jer til at lave en aftale med en lokal tømrermester, og fortælle ham hvad det er i gerne vil. Så burde han kunne forklare hvordan han eventuelt ville løse opgaven.



Vi havde en tømre som så på det, og sagde at det kunne vi godt, dermed også spare masser af penge, da nedrivning af det gamle vil koste en del penge. Men er det uhørt at bygge nyt tag på det gamle pap-tag? Vi har selv aldrig hørt om det eller set det.

Lige en indskydelse jeg fik under læsning af indlægget. Kan der ikke blive noget med nogle brandkrav der ikke kan opfyldes hvis ....... ?

Tagpap er noget fandens brandfarligt skidt, hvis man spørger mig.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Når du skriver 32-35 grader hældning, så går jeg ud fra at det er gitterspær der er tale om. Altså uden udnyttelse af tagetage. Du kan naturligvis godt lade det gamle bjælkelag ligge, som bærer loftet og installationer nedenunder  

Men jeg kan ikke forestille mig andet end at det bliver nødvendigt at rive det nuværende tagpap lag af med de plader det er svejset på. Det er heller ikke særlig vanskelig. Man kan dele det op i stykker med en håndrundsav og så ellers gå i krig med et koben. Alene for at få nye spær til at ramme ned på nuværende bjælker og have mulighed for ekstra isolering. 

Du skal i det mindste altid have en tegning af huset som det er nu, hvor man kan se længde, bredde og spærplan. Desuden skal der jo tages stilling til tagtype, udhæng, evt. undertag og meget andet. Den lokale tømmerhandler vil sikkert gerne se på sagen og sælge dig materialer og derigennem kan det sendes til spærfabrik, som så kommer med et tilbud. Der kan så komme kommentarer til dine ønsker om at integrere det med nuværende tag. Det er ikek unormalt at få 20 % rabat til sådan et bygge projekt

Du skal lige være opmærksom på at det ikke er godt med mere end 200-250 mm på loftet hvis der er gammelt knap nok tæt dampspærre.

Du har ikke skrevet postnummer på, så det er ikke muligt at søge nogen i din nærhed, som eventuelt kan vejlede. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vores hus ligger på [SLETTET] 2610 Rødovre.

Jeg er også lidt bekymret for at bygge noget nyt på det gamle pap tag Men 60.000 kroner for nedrivning er mange penge.

Annonce

Du behøver ikke at komme så tæt på med adresse i dette offentlige forum, 2610 Rødovre er helt ok. Så ret det hvis du kan nå det du har 1/2 time. 

Det koster ikke 60.000 for jeres Polske ven at hive plader af huset. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Save tjærepap med en rundsav? Min erfaring er, at klingen sætter til med store klumper sammensmeltet tjære næsten med det samme. Jeg synes det går væsentlig nemmere med bajonetsav med store tænder og lav hastighed.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Hvis man saver krydsfinerpladen samtidig, kan den holde sig nogenlunde ren. Rundsav var et forslag for at kunne holde den rigtige dybde så man ikke saver ned i de oprindelige spær.

Men jeg medgiver at det er noget beskidt.  



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kan man enlig få lavet en liste over alle de materialer der skal bruges til at bygge et helt nyt tag med hældning på, eller hvad det vil koste???

Lina08 skrev den 15-03-2018 12:08:21

Kan man enlig få lavet en liste over alle de materialer der skal bruges til at bygge et helt nyt tag med hældning på, eller hvad det vil koste???

 Yes, snak med et bygge marked der findes standard programmer du skal bare vide m2 tag og dets hældning så kalkulere den det hele.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis