Hjul på seng

Jeg skal ha sat mine to boksmadrasser sammen og sat hjul under hvordan griber jeg det an? De er 90*200 cm. Mit soveværelse er smalt og vil gerne kunne rulle dem ud når der skal rent på sengen. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ben eller meder på madresserne?

Hvis du har ben kan det blive lidt svært at montere hjul eller andet, men hvis du har meder kan du købe et stykke møbelfilt i ark og sætte et stort stykke for hver ende af mederne.

Hvis du sætter hjul på mederne får du dels ekstra højde, risiko for mærker i gulvet da tryk fra dig og seng ligger på et lille punkt, samt en seng der rykker rundt når du bevæger dig.

Selve sengene kan enten "låses" sammen med nogle hesteskoformede plastklemmer fra Ikea/Jysk eller ved at skrue sengene sammen.

Det er kun boksmadrasser e uden meder og ben men jeg skal jo stabilisere dem inden jeg montere hjul. 

ok, så ville jeg lave en ramme af såkaldte reglar - de fåes til en nogenlunde pris. Reglarne ville jeg sætte på højkant og lave to rammer på ca madressernes størrelse med klodser ovenpå, sådan at madresserne bliver holdt fast på rammen af klodserne fra indersiden. Husk et kryds på rammen, sådan at rammen forbliver stabil.

Inden du monterer madresser skruer du de to rammer med hjul sammen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis