Buskrydder til brug i vand

Jeg har en Stihl kombi maskine med det lille hækkeklipperværktøj (buskrydder jf link).

http://www.stihl.dk/STIHL-et-komplet-sortiment/KombiSystem-og-MultiSystem/Tilbeh%C3%B8r-til-KombiSystem/274704-32496/FH-KM-buskrydder-justerbar-145.aspx

Spørgsmålet er om det værktøj kan tåle at arbejde under vand - jeg vil gerne klippe siv. Hvis det kan bruges under vand, hvad skal man så gøre for at vedligeholde hovedet bedst muligt.

Der vil blive tale om nu-og-da-brug, ikke fast brug til dette formål.

Hvad er jeres erfaringer?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har set de bruger sådan en lille "hækkeklipper", når der skæres grøde i grøfter.

Så mon ikke det går, det værste er nok hvis der er sand og sten, efter brug bør du få tørret skæret hurtigst mulig, og gennemsmurt.


Vi prøver igen, i morgen --
Silas skrev den 06-03-2018 10:08:17

Jeg har en Stihl kombi maskine med det lille hækkeklipperværktøj (buskrydder jf link).

http://www.stihl.dk/STIHL-et-komple...r-145.aspx

Spørgsmålet er om det værktøj kan tåle at arbejde under vand - jeg vil gerne klippe siv. Hvis det kan bruges under vand, hvad skal man så gøre for at vedligeholde hovedet bedst muligt.

Der vil blive tale om nu-og-da-brug, ikke fast brug til dette formål.

Hvad er jeres erfaringer?

I ferskvand kan på lejerne sikkert godt holde til et stykke tid, men er det saltvand skal du ikke forvente de holder mere end en sæson. Kan hovedet tryksmøres bør du hver gang efter brug give hovedet en god gang fedt. Lejerne er formodentlig standard lejer, så de burde være nemme at udskifte hvis kuglerne bliver for små af rust. Klingen smøre du med almindelig motorolie efter rengøring i ferskvand.

Et buskrydderhoved er varen ikke, det synes desværre at gå gevaldigt tilbage for Stihl folkene. Næste gang bliver det vel benævnt som et rørehoved.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg takker.

Der er tale om ferskvand, og jeg sørger for at smøre mekanikken ind i ny fedt efter brug.

/S

På arbejde har jeg en hækkeklipper til kombimaskine, bare i den lange udgave, her er mulighed for at fedtsmøre, 2 steder i selve gearet, samt i mekanikken der trækker knivene frem og tilbage. der er kun en prop med gevind, men kunne jo erstattes af en smørenippel.

Stihl anbefaler for øvrigt en helt speciel fedt, men mon ikke mindre kan gøre det ?


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis