Opel hopper i alle gear

Hejsa.

Jeg er lige blevet oprettet herinde, så hvis der allerede findes en tråd med mit svar.... så beklager jeg.

Jeg blev fornyeligt ejer af en Opel 1,7 cdti fra 2006.. den kørte som en drøm..;-) jeg brugte den så til at flytte her i weekenden og har måske trukket mere end hvad godt er. Bilen er efterfølgende begyndt at "hoppe/hakke" i alle gearene. Ikke så meget i 1. eller 5. Men under acceleration gennem gearene er det voldsomt. Også når jeg triller i et gear eller motorbremser.

Hvis jeg holder i tomgang er der ingen mislyd og heller ikke hvis jeg kobler ud mens jeg køre.

Jeg er en lille smule fix på fingrene så håber at det er et easyfix. Jeg har ikke kigget til nogle dele på bilen... så gæt løs... :-)

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Motorophæng. Check gummibøsningerne mens en kammerat rokker motoren.


Den kom på værksted her til morgen... ny gearkasse, kobling og alt hvad der tilhøre... 12.000kr...

Jeg ha 11.000kr for den for 4uger siden

Det er ikke dit trækken rundt med trailer, der er skyld i dit problem.

Få motoren læst ud som det første for at se om det skulle skyldes en sensor eller andet sjov på selve motoren.

Men efter din beskrivelse kniber det og få brændstof nok frem til motoren når den skal arbejde. Der tænker jeg som det første på et tilstoppet dieselfilter. Om det skyldes frosset vand eller urenheder fra tanken kan der kun gættes på, men det kan undersøges ved at skifte filteret.    

Husk lige og undersøg proceduren for og lufte fødeledningen ud efter filterskifte, inden du går i gang da det tit og ofte er utroligt besværligt på nyere dieselmotorer. 




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du skal vist nok lige høre en anden mekanikker hvad han mener der er galt.


Søren O
Tinden skrev den 06-03-2018 16:44:42

Den kom på værksted her til morgen... ny gearkasse, kobling og alt hvad der tilhøre... 12.000kr...

Jeg ha 11.000kr for den for 4uger siden

 NOPE, det lyder meget usandsynligt ifølge din egen forklaring. Hvis det er tilfældet vil bilen nok også "hoppe" når du kobler ud. 

Jeg ville anbefale du får en diagnose/tilbud fra en anden mekker inden ..........     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det lyder som en grim omgang. 

Jeg har haft et lignende problem og der skiftede jeg diesel filteret og det forsvandt fuldstændig. Jeg er dog ikke sikker på det nødvendigvis er løsningen for dig, siden den også gør det når du motorbremser. 

Alternativt kunne det måske være knastakselpositionssensoren. Den er også billig og nem at skifte.


Morten

Hej Morten.

Hvordan ville jeg vide om det var knastakselpositionssensoren det var galt med.? 

Og er vi ikke enige om at hvis der var tale om en fejl der kunne findes ved at smide en computer til bilen, så havde der været en advarselslampe?

Fejlkoder får ikke nødvendigvis advarselslampen til at lyse. Men i de fleste biler vil den gule motorlampe godt nok lyse, hvis der er problemer med den sensor. Men syntes da bare du skal få udlæst alle fejlkoderne. På den måde får du en meget bedre indikation, end bare at gætte sig frem. 


Morten
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis