Opel hopper i alle gear

Hejsa.

Jeg er lige blevet oprettet herinde, så hvis der allerede findes en tråd med mit svar.... så beklager jeg.

Jeg blev fornyeligt ejer af en Opel 1,7 cdti fra 2006.. den kørte som en drøm..;-) jeg brugte den så til at flytte her i weekenden og har måske trukket mere end hvad godt er. Bilen er efterfølgende begyndt at "hoppe/hakke" i alle gearene. Ikke så meget i 1. eller 5. Men under acceleration gennem gearene er det voldsomt. Også når jeg triller i et gear eller motorbremser.

Hvis jeg holder i tomgang er der ingen mislyd og heller ikke hvis jeg kobler ud mens jeg køre.

Jeg er en lille smule fix på fingrene så håber at det er et easyfix. Jeg har ikke kigget til nogle dele på bilen... så gæt løs... :-)

Hejsa. Jeg er lige blevet oprettet herinde, så... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan anbragte at købe en billig tester selv. De kan købes ganske billigt på ebay, men find en der virker fornuftigt til Opel. De er ikke alle lige gode til de forskellige mærker. 

Morten

Har hentet bilen hos mekanikeren idag for at køre den til mekaniker nr 2. Nu har hopperiet fået en snorelyd til selvskab. Og hopper ikke så slemt da jeg afleverede den... har ikke fået fortalt hvad de har lavet på bilen....

Gearkassen er noget hø på de modeller, så det kan sagtens være at den er dårlig.

Man plejer at kunne mærke på selve gearstangen, hvis der er noget galt med tandhjul eller lejer.

Når gearstangsforbindelserne er med kabel, som det er på din, så skal gearstangen ikke flytte sig eller hakke, under kørsel, selv med dårlige motorophæng.

Nu er jeg kommet frem til mekaniker nr 2 og turen har ikke været god ved den kære Opel... snurelyden er blevet meget være.. lyden starter når jeg sætter den i gear... og da jeg steg ud af bilen lugtede det af varm olie....

Nu 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis