Smarte dimser til hjemmet

Jeg har lige været ude og investere i et sæt Philips Hue startsæt, men jeg har ikke fået leget så meget med det endnu. Ind til videre er jeg dog meget tilfreds, da man både kan bruge lyset til sjov, til at forhindre indbrud og så er det også sådan en ting, der gør hverdagen lidt nemmere.

Philips Hue har jo eksisteret i mange år, men af en elle anden grund så er det først nu, at jeg er hoppet med på vognen og det får mig til at tænke på, hvad jeg mere går glip af?

Hvad findes der af andre sjove, smarte, kloge og nyttige gadgets og dimser, som man kan bruge i hjemmet og haven? Hvad er dit bedste køb OG hvorfor?

En elektronisk lås på hoveddøren (så man kan smide nøglerne ud og så slipper for problemer med at komme ind, når de har glemt deres nøgle) tænker jeg fx. også er rigtig smart, men der er jo næsten ingen der har sådan en? Er der noget jeg overser?

Kom med jeres bud på smarte dimser    


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

... og hvis der er nogen der gode tips og tricks (eller guides) til Philips Hue og de apps der findes, så er jeg også mere end lydhør. Kom frisk!

Jeg har købt en del Sonoff wifi-kontakter på Wish (de fåes helt ned til 32 kr. Stk.) og koblet dem sammen med en Amazon Echo Dot, så jeg via talekommandoer her hjemme kan tænde og slukke fx lys. Fx kan jeg blot sige "Alexa, turn on light livingroom" og alt lys i stuen tænder. Jeg behøver ikke engang have en telefon eller iPad på mig, det er bare at sige det ud i lokalet! 

Jeg kan selvfølgelig også spørge den om hvordan vejret er i Tokyo, hvor mange dage Trump har været præsident, eller blot bestille en pizza   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Interessant!

Selve ideen virker rigtig god, men jeg kunne forstille mig, at det kræver lidt tilvænning. Jeg synes i hvert fald at det virker dumt at tale ud i rummet (eller til Siri for den sags skyld), men det er nok en vanesag. Diverse Voice apparater vælter jo frem ovre i USA, så det kommer helt sikkert også snart til Danmark i et større omgang end nu.

Er der nogen der har erfaring med noget så simpelt som robotstøvsugere og plæneklippere? Det er jo også et oplagt sted at starte ud, da det sparer tid.  Eller sådan noget som de smarte Danfoss termostater ( http://smartvarme.danfoss.dk/ ) - det er jo også mega smart og noget rigtig mange ville kunne få glæde af.

Har fundet de her artikler om "Det intelligente hjem" som det vidst kaldes:

https://www.bolius.dk/velkommen-til...jem-21404/

https://www.ekspresbank.dk/det-inte...ente-hjem/

Det hele er selvfølgeligt ikke fryd og gammen ( https://www.computerworld.dk/art/231493/det-intelligente-hjem-er-en-indbydelse-til-indbrud ), men mon ikke vi kommer til at se MEGET mere af det fremover?


Der er blevet talt om det intelligente hjem i årevis, men det er ikke min erfaring at det er kommet langt. Der kommer helt sikkert til at ske mange ting i årene fremover, men hvofor er der ikke flere der er rykket med på Hue, robotstøvsugere mv. fjernstyring af lys via tale, digitale låse og så videre? Er det for dyrt, for dårligt, for besværligt eller er vi bare alt for lang tid om at omstille os?

Tja, vi har både en Robomow robotplæneklipper og en iRobot robotstøvsuger. Begge passer deres arbejde meget tilfredsstillende. Jeg må indrømme, at min bedre halvdel til at starte med syntes jeg var fuldkommen skør, siden jeg ville have disse maskiner på matriklen, men hun har heldigvis også set det smarte i det!

Danfoss Living Connect opsatte jeg i efteråret og det er rigtig godt. Om vi opnår besparelser med det er svært at sige, da vi kun har boet i huset siden i sommers, men jeg håber på at vores varmeregning i bedste fald bliver lidt lavere end de forrige ejeres. 

Qua mit daglige virke inden for tyverialarmer, videoovervågning og låse, kan jeg fortælle, at elektronisk aflåsning til private hjem bliver mere og mere udbredt. Enten som stand-alone løsninger, eller integreret med tyverialarm og mulighed for  fjernstyring via app på mobilen, uanset hvor i verden du befinder dig. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Amazon echo er den ultimative gadget for mig lige pt.

Ellers så synes jeg en undervurderet "gadget" er chromecast. Det bruger jeg sygt meget!

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Philips har helt sikkert nogle fantastiske produkter, når det kommer til Smart-belysning, men jeg har selv brugt IKEA i mit hjem. Det er en lidt billigere måde at få belysning over WIFI og det virker rigtig godt :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis